Gå til innhold

Kan jeg bruke min venninnes navn på barnet mitt?

Anbefalte innlegg

Synes hun har så fint navn :)

Er det teit å spørre henne om jeg kan det? Har ikke kjent henne så veldig lenge...

Noen som har erfaring med å ta venners navn?

I tillegg skal jenta mi få et navn nr to -som venninna mi ikke har da...

Fortsetter under...

Catharina er fint, men veldig russisk synes jeg - kanskje fordi hun jeg kjenner som heter det er nettopp russisk :-) Hva med:

Anna Catharina

Catharina Helene

Eva Catharina

Catharina Marie

Maria Catharina

Catharina Natalie

Annonse

Ville ikke gjort det om det var en god, gammel venninne, eller en venninne du tror du kommer til å bli godt kjent med og håper å ha lang kontakt med. Blir litt for 'tett på', syns jeg...Fins jo tusenvis av navn å velge mellom...

Catharina er et fint navn! syns du skal spørre venninna di jeg.. mest sannsynlig syns hun det bare er koselig:)

Ane Catharina

Line Catharina

Silje Catharina

Maren Catharina

Malin Catharina

Julie Catharina

Dina Catharina

Emma Catharina

Catharina Sofie

Catharina Elise

Catharina Eline

Catharina Emilie

Catharina Johanne

Catharina Therese

Catharina Lill

hadde vært værre om du ville hatt din venninnes barns navn. Da ville to jevngamle barn blitt forvirret av hvem som ble ropt på å alle viste ikke hvem dt ble snakket om.

Tror det var Katarina (med K) lillesøsteren min ville keg skulle velge til lillejenta mi- men jeg synes det passer bedre til henne. Hun heter Kari. Blir for russisk synes jeg. Men det er et fint navn.

Eva Catharina

Vanja Catharina

Jeg ble spurt av en venninne om dette...dvs. hun spurte ikke direkte, men sa fra at 'vi kommer kanskje til å kalle datteren vår for ********'...og så venta hun på reaksjon fra meg. Jeg likte det egentlig ikke, syns det var så uoriginalt av henne (vi er nære venner), så jeg sa bare nøytralt at 'dette navnevalget ditt legger jeg meg ikke opp i, det må du og mannen din bestemme'.

Heldigvis valgte de et annet navn.

Her har jeg motsatt erfaring - da jeg diskuterte navn med venninnen min sa hun "du må jo kalle henne Andrea", som er hennes navn :-) Hun sa det nok mest på fleip, men tror hun ville synes det var stas! Ulempen er jo at Andrea er ganske pop nå - 28 plass, så får se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...