Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 kom plutselig til å tenke på noe selvfølgelig ETTER jeg hadde vært hos rådgiver på skolen...på min skole viser det seg at de ikke føyer mye for gravide studenter..om jeg tar permisjon men likevel ønsker å prøve å ta et par eksamener, så må jeg gjennomføre akkurat det samme som en vanlig student. derfor er det for meg ikke noe poeng å ta permisjon i det heletatt. (fordi jeg kan være hjemme og lese, og ikke har møteplikt.) MEN, det er jo EN forskjell på permisjon og ikke permisjon, og det er at det ikke får noen følger om jeg stryker på eksamen. så derfor lurer jeg på: kan jeg ta permisjon KUN den perioden jeg har eksamen, feks en mnds tid i desember,og kan jeg "forflytte" permisjonsukene til senere...? jeg har termin i slutten av april, og skal ta eksamenene mine som planlagt i mai. det er eksamenene ved juletider jeg lurer på. altså, jeg ser ingen grunn til å ta permisjon etter fødsel, da er det sommer og jeg har ferie uansett. i studiene må jeg gjøre det samme uansett permisjon eller ei, så derfor ser jeg heller ingen grunn til å ta permisjon fra august. før altså desember, i TILFELLE jeg skulle være så uheldig å stryke på eksamen. går dette an??? samboeren min må ta pappaperm 3mnd etter jul, for da skal jeg ut i praksis. men jeg vet at man bare får fødselsstipend 42 uker. får han da likevel penger fra nav under sin pappaperm, siden jeg ikke har brukt opp mine uker?? eller MÅ han ta sine uker innenfor disse 42 ukene etter fødselen...? for om han må det ender muligheten for permisjon for oss etter januar...eller har mulighet til å ta noe av permisjonen ETTER de 42 ukene siden mine uker står "ubrukt"? rotete skrevet kanskje, men håper noen forstår hva jeg mener og kan gi meg et svar....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå