Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Ikke le na, men jeg er gravid, tok en test. Hva er sjansen for spontanabort de forste 11 ukene? Jeg vil ikke fortelle foreldrene mine hvis jeg ikke ma sa jeg har tenk til a vente til da. Drikker box pa box med redbull og haper det vil gjore susen. Fungerte for ei venninne av meg. Noen andre rad til ting som vil fremkalle abort?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Du, jeg anbefaler deg virkelig ikke å prøve selvfremkalling av abort. Dersom du ikke aborterer, risikerer du at du har skadet barnet ditt uopprettelig. Redbull inneholder sentralstimulerende stoffer som kan skade barnets hjerne. Ta heller kontakt med legen din og be om informasjon fordi du ønsker å ta abort.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Hvor gammel er du? Du kan ta abort uten at foreldra dine ikke får vite det hvis du er over 16 år... Du kan også ta kontakt med amathea på tlf 815 32 005. De kan nok gi deg mer informasjon. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Tusen takk for at du skrev tlf nr. Jeg er 13
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Ja, da er du veldig ung da. Du får bare prate med de på amathea, og du kan også bruke helsesøsteren på skolen din. Hun har taushetsplikt. Det er bare å fortelle læreren din at du ønsker å prate med henne i så fall. Men jeg tror ikke dette kan løses på en måte uten at foreldrene dine får vite noe. Kanskje du kan forberede deg på å snakke med dem og fortelle dem det? Dette er også noe helsesøster kan hjelpe deg med. Hun kan være tilstede når du forteller det, eller hun kan si det. Dette blir nok løst på den ene eller andre måten, det vil gå bra til slutt! Ønsker deg masse lykke til i hvert fall!
lioness* Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Hei du, Siden du spør, så er det ca 15 prosent sjanse for spontanabort de første 3 mnd i et svangerskap. Det betyr at det ikke er så sannsynlig at du vil spontanabortere av deg selv. Red bull er vel ikke kraftig nok til å forårsaken abort hos et friskt embryo, og uansett er det MYE bedre å overlate dette til kvalifisert helsepersonell. Jeg er helt sikker på at du vil møte forståelse og hjelp hos helsesøster på skolen, eller ring Amathea som noen andre her foreslår. Kanskje du kan snakke med mammaen din? Det kan hende hun vil takle dette helt annerledes enn du tror. Husk hun er voksen og har kanskje vært igjennom noen vanskelige ting selv som du ikke kjenner til. Du må ta mot til deg og snakke med en voksen som kan støtte deg. Masse lykke til, dette kommer til å gå bra!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Hei, hei! Ikke lett for deg å ha kommet i en slik situasjon. Men, vet du. Jeg har en datter på 14 år. Og hvis hun hadde blitt gravid så ung ville jeg satt pris på at hun snakket med meg. Og støttet henne vidre. Hvis du har ok kontakt med foreldre eller noen andre voksne så prøv og si det. Det vil hjelpe deg!
Miss Misantrop Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Kjaere deg... Du maa ikke finne paa aa gaa en dag lenger uten aa snakke med en voksen person. Hvis der skulle vise seg at du mistet naturlig trenger du fortsatt medisinsk tilsyn. VELDIG VIKTIG! Laerer, nabodama, eldre kusiner. Du maa faa snakke med noen oyeblikkelig. Ja jeg vet det er flaut aa innromme sex, men vet du - mange modre har debutert tidlig ogsaa disse tingene skjer, voksene vet det. Hvor gammel er mannen som gjorde deg gravid. Du maa for all del ikke skjule dette for aa beskytte han. Er han paa din alder regner jeg med at han ogsaa er veldig usikker aa redd naa. Da trenger han ogsaa voksene rundt seg. Han faar ingen straff. Er han voksen maa han hjelpe deg og staa for handlingene sine. Dette vil han skjonne hvis han har normal mentalkapasitet. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå