Gå til innhold

Hvor klare er dere rent praktisk?

Anbefalte innlegg

Jeg begynner plutselig å bli litt stressa. Babyen kommer i førsten av mai og vi har ikke kjøpt noe. Kommer til å arve seng og stellebord og masse klær, men må vel ha andre ting også.

Dessuten har jeg ikke fylt ut et eneste skjema som andre skriver om her (f.eks. til nav). Informerer jordmor om sånt eller skal jeg finne det ut på egen hånd. Hjelp hjelp! Hvordan ligger dere andre an?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136699293-hvor-klare-er-dere-rent-praktisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Her har vi nesten alt i hus, t.o.m klær, men det er fordi vi har arvet masse babyklær fra min venninne. Har forresten termin 10.mai. Det eneste vi mangler er madrass til senga, og sentetøy. Synes det er greit å slippe å ha alt i siste liten. Når det gjelder skjemaet til NAV, så er ikke den ferdig utfylt enda, men det vil skje ganske så snart. Tror du må ta tak i det med NAV selv. Bare stikk innom de og få ett skjema om "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon". Du finner også info på www.nav.no.

Lykke til med forberedelsene :-)

Hei! Slapp av - tror dette løser seg :) Snakk med din arbeidsgiver om hvilke skjemaer som må fylles ut, varierer litt fra arb.giver. Men det er nok også et skjema fra nav som må fylles ut (se http://www.nav.no/page?id=328) som har med foreldrepenger ved fødsel å gjøre. Her står det masse annet som også er nyttig å vite. Jeg har selv spurt jordmor om dette og hun visste ikke så mye - så tror det beste er å undersøke litt på egenhånd) :) Når det gjelder handling av babyutstyr så er det tross alt 3 mnd igjen, så du har plenty med tid til å finne ut hva som er nødvendig. Men - husk at f.eks. barnevogner ofte har leveringstid (hvis du handler i Norge). Vi handlet dette i Sverige og fikk med alt samme dag - så det er selvsagt en mulighet.

Lykke til!

Takk for lovende hjelp! Har allerede vært inne på nav og fått tak i skjemaet. Tror vi må sette oss ned i helga og lage en liste over alt vi trenger og alt som må ordnes. Begynner å forstå at det ikke er så lenge til mai. Skrekk og gru!

Men barnerommet er snart ryddet og klart :)

Ganske sprøtt og tenke på at den som sparker i magen snart kommer ut og antegeligvis kommer til å snu livene våre på hodet:) Også er det veldig spennende å ikke vite kjønn.

Jeg har stressa litt.men det er fullstendig unødvendig egentlig.Bare man blir sånn ca ferdig med shoppingen før ungen kommer er det egentlig ikke noe stress...og permisjon KAN du vente med til etter fødsel,litt kjedelig om du må gå uten lønn en måned men...

Nav er trege som f,så igrunn bedre ¨å begynne å stresse med det før fødsel...Jeg trur jeg bare har stressa som enn sånn indirekte terapi til meg selv,for alle har vært så "det kan fortsatt gå galt" hele tiden...

Og det er de enda....f"¤%#¤ er jo hvert øyeblikk 3 trim,syns de egentlig bare kan holde kjeft med det der pessemisme preket sitt...'

jaja det går rimelig fort om du tar en ting om gangen...

før du vet ordet av det er du ferdig ;0)

Jeg trodde jeg hadde alt fordi jeg har en på 21 mnd når baby i magen kommer. Nå har jeg plutselig oppdaget at det allikevel er litt å ordne. Jeg må ha noen klær fordi alt storebror hadde er arvet bort eller kortermet.

Må ha vugge fordi vi ikke gidder to sprinkelsenger.

Har ikke fylt ut noen skjemaer, men må komme i gang med det nå.

Har bestilt softbag og kjøpt søskenvogn. Ellers er det vel storebroren som får det meste for tiden.

Annonse

Tja, vi er praktisk sett klare som egg :) Har ei jente og venter ei til, så vi har alt av rosa klær og utstyr fra før. Begge blir født på sommeren så alt skal klaffe mht størrelser på sesongklær også:) Må sende skjema til NAV da, og kjøpe bilstol. Og selvsagt vaske klærne og utstyret når det nærmer seg. Ellers kan babyen fint komme, ting er på stell! For once, hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...