Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg har så lyst til å slutte å jobbe. Jeg er gravid med nr 2, jobber 100%, har dattra 100% i barnehage. Men jeg føler dette er helt feil. Jeg har lyst til å være hjemme med barna mine. Sånn som det er akkurat nå er hun nesten like mye i barnehagen som hun er hjemme hos oss. Jeg misstrives i jobben, misstrives generellt i yrke jeg har utdanna meg til, og jeg ønsker uansett ikke å fortsette etter permisjon. Derfor har jeg tenkt på muligheten til å være hjemme til barna starter på skolen. Men så er det denne økonomien da. Jeg for min del tror jeg fint skulle klart å kutta drastisk ned i pengebruken, jeg kommer fra en familie hvor vi ikke hadde mye, men vi var lykkelige likevel. Men samboer er annerledes. Der er det dyre ting å fint hus å båt å bil som teller. Han er heldigvis ikke den værste i familien, men han har det han også. Å jeg tror ikke han klarer kutte forbruke nok til at jeg kan slutte. Jeg kunne kanskje jobba litt om jeg hadde fått jobba med det jeg egentlig vil, men det er et dårlig betalt yrke, ikke noe status, å samboer syns det er uaktuelt at jeg skal begynne å jobbe som det. Så her sitter jeg da, gruer meg til hver dag på jobben, teller dager til permisjon, å gruer meg faktisk allerede til permisjonen er over!!! Det skal da ikke være slik!?! Skal jeg misstrives og grue meg til jobben resten av mitt yrkesaktive liv, som vil være over 30år til, bare fordi jeg valgte feil utdanning??? Bare fordi at jeg har studielån og et godt betalt yrke nå, å ønsker skifte til et dårlig betalt et som jeg elsker?? Er ikke det å glede seg til å gå på jobb viktigere enn mye penger å status? Blir så frustrert!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136699228-skifte-til-et-d%C3%A5rlig-betalt-yrke-eller-bli-hjemme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Del Skrevet 31. januar 2008 Klart det er viktigere å trives i jobben enn å skulle tjene mest mulig. Men jeg syns ikke du skal forvente at samboeren din skal jobbe og få godt betalt og så betale alt for deg. Dere skal jo dra lasset sammen. Han tjener jo ikke penger for å skulle forsørge deg og ikke selv ha noen glede av pengene sine. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136699228-skifte-til-et-d%C3%A5rlig-betalt-yrke-eller-bli-hjemme/#findComment-136711490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #3 Del Skrevet 16. mars 2008 Nå aner jeg ikke hva slags yrke det er snakk om, men de fleste yrker er det veldig mange nyanser. Dette gjelder ihvertfall når det er snakk om høyere utdanning, og "statusyrker". Er det kanskje mulig å holde utkikk etter en annen lignende jobb, som likevel er litt annerledes. Da vil du uansett møte nye mennesker og litt andre utfordringer. Kanskje arbeidsmiljøet blir bedre, og du dermed trives bedre også? Samtidig må jeg innrømme at jeg har litt problemer med å forstå at du klarer å leve med en slik samboer. Selvfølgelig er det viktig å ha en inntekt, men det skal da ikke gå slik på bekostning av livskvalitet! Jeg tror du bør sette deg ned med samboeren din og ta en skikkelig prat. Du må få ham til å forstå hvor mye dette plager deg, og finne ut hvor viktig denne livsstilen og penger/status-jag faktisk er for ham. Er det viktigere enn din helse og trivsel, synes ihvertfall ikke jeg han høres ut som om han er noe særlig å samle på. Men det er selvfølgelig noe du må finne ut av selv... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136699228-skifte-til-et-d%C3%A5rlig-betalt-yrke-eller-bli-hjemme/#findComment-137167912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå