Gå til innhold

Ny i dag...

MorCathy *spire fire og fem!!*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hopper over hit en tur jeg, for detta ble litt mye info på en gang...

Er 32 år og har 3 barn, 13 og 10 og snart 10 måneder... vi venter på nytt barn i Juli og var på UL i dag og fikk beskjed om tvillinger...

Var ikke det minste forberedt på dette, tanken hadde ikke streifet meg engang...

Kjenner jeg er helt tom i hodet, nesten litt svimmel.. hva nå?!?!?!

Har jo erfaring med svangerskap og fødsler, men noe sier meg at dette er helt andre dimmensjoner og erfaring...

Vi gleder oss jo selvsagt til familieøkelsen, men...

Hva nå?!?!

Jeg er vel ikke helt alene om denne følelsesladde tomheten?

Gråter og ler om hverandre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med tvillinger i magen!!!

Velkommen i klubben! *smiler*

De aller fleset av oss ble overrasket da vi fikk vite at det var to der inne.. Jeg for min del ble noe vantro, men man vender seg sakte til tanken.

Her er det fint å være, så sleng deg med. Og lykke til videre!

Skrevet

tusen takk! :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Og velkommen hit :)

Det er så bra at svangerskap er så lange som de er, sånn at vi får bra med tid på å forberede oss på framtiden. Særlig siden noen av oss får beskjed halvveis om at det er to istedet for en - vi fikk også vite det på ordinær ul (som jeg antar du var på i dag). Trenger litt tid på å la nyheten synke inn. Jeg hadde veldig todelt reaksjon - hodet syntes bare det var moro, samtidig som jeg begynte å tenke på praktiske ting med en gang (ny vogn (hadde jo planlagt å gjenbruke den vi har til vår førstefødte), muligens ny bil og sånne ting), mens kroppen brukte en halv dag på å la nyheten synke inn før den reagerte ganske kraftig (sov elendig første natta, vondt i ryggen, følte jeg la på meg 4 kg med en gang, skikkelig nummen i beina). Det gikk over etter et døgns tid. Men det var kanskje underbevisstheten som ble litt slått ut av tanken på å være tvillinggravid noen måneder framover...

Nå er jeg bare utrolig stolt av at vi har greid å lage to på en gang, og det føles som vi er så heldige som får lov til å oppleve dette her.

Og så hjelper det veldig på med dette forumet for å få høre hvordan andre har det. Jeg synes ikke det er så veldig spennende å lese om "vanlige" svangerskap lenger... (pluss at jeg jo har vært gjennom det før også).

Lykke til! Det trenger vi vel alle... :)

Skrevet

Hei!

Den tomme følelsen gir seg nok snart og du kommer til å begynne å glede deg veldig:-)

Var i sjokk selv etter at legen ga meg beskjeden, men nå har det snudd seg totalt og jeg bare gleder meg.

Familie og venner var bare positive da vi fortalte dem det, tror alle syntes det var litt stas:-))) Så jeg tror det blir mye hjelp å få hvis vi bare er flinke nok til å benytte oss av det!

Lykke til videre i svangerskapet!!!

Skrevet

gratulerer så masse.....

kan lett forstå sjokket.. gi det tid.. du vil snart nok glede deg masse.. og tenkt du har hvertfall god erfaring som sikkert blir nyttig.. vi er jo ganske blanke vi som får tvillinger som første barna..

tv graviditet er å regne som et risikosvangerskap.. men du blir fulgt opp deretter.. du vil i begynnelsen bare gå til lege/jordmor før fra ca uke 24 får du tettere oppfølging fra sykehuset. jeg sluttet å gå til legen min i uke 29.. nå er det bare ullevål.. skal du føde der.. er det bare å spørre mer.. som du skjønner er det ganske ulikt fra sykehus til sykehus..

du vil nok oppleve svangerskapet tyngre.. og blir nok sykemeldt fra ca uke 20.. ta det mye med ro og gjør ting mens du orker.. ikke spar det til de siste mnd hvertfall.. masse lykke til.. spør i vei..

Skrevet

Flott med enda flere i gjengen. Gratulerer!!!

Sjokket legger seg nok snart og går over i glede og undring over hvor uforutsigbart livet er..... Deet er spesiellt å være tvillinggravid og ganske enderledes. Men vi er nok alle stolte av hva kroppen vår kan klare.

Du er heldig som har kommet til oss. Her er alle veldig hjelpsomme og trivelige + veldig støttende når livet går oss litt imot :o)

Lykke til!

Skrevet

:) bare la deg selv få lov å føle på panikken, vantroen og gud vet hvilke andre følelser som dukker opp etter en slik beskjed. Tro meg - etterhvert bare gleder du deg, og du kommer stolt til å bære fram disse 2 barna! Jeg er nå langt forbi sjokk stadiet og bare koser meg med tanken.

Gratulere masse med 2 i magen :)

Skrevet

Slenger meg paa velkomsten! Etter 2 doegn med sjokk og taarer, har jeg naa hatt 8 doegn med stadig mer glede og forventing. Det er fascinerende hvor tilpasningsdyktig vi mennesker er naar vi maa... :-)

Skrevet

Gratulerer sån masse og velkommen hit!

Som du sikkert ser så er det mange vennlige jenter her inne som mer enn gjerne deler med seg av sine erfaringer. Selv fikk jeg rede på at vi ventet tvillinger i uke 6 men fortsatt, i uke 22, har jeg stunder hvor jeg ikke skjønner at det er to der inne. Men da får jeg meg en dytt fra hver side i magen å så er jeg tilbake i virkeligheten igjen.

Skrevet

Velkommen i klubben!

Du er nok ikke den første og eneste som har hatt den reaksjonen du har/fikk - men enda godt er det at du har en god stund på å sluke dette. Selv var jeg student, midt i utdanning, bodde hjemme og hadde null økonomi - ikke akkurat planlagt med barn, og spesielt ikke to!

Men lang tid tok det ikke før skrekken ble snudd til glede, og nå fryder jeg meg hver eneste dag over den gave jeg har blitt gitt :)

Ønsker deg masse lykke til !! :D

Skrevet

Velkommen:)

tok en stund for meg får sjokket la seg, og det er dager jeg fortsatt ikke fatter at det er 2 i magen.

Gleden er helt enorm, selvfølgelig gruer jeg meg og, alt blir jo snudd opp ned, men oi som det skal bli spennende.

bare spør når du lurer på noe:) ingen spørsmål er for små eller dumme til å spørres, og gjengen her inne er fantastiske!!!

Lykke til, og gratulerer:)

Skrevet

Tusen, tusen takk alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...