Gå til innhold

Downs igjen...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er I den aldersgruppen som automatisk faar tilbud om aa sjekke for downs syndrom, mannen min insisterer paa at vi skal ta testen ogsaa faar vi diskutere resultatet naar det foreligger. Jeg vil ikke ta aborr og kommer til aa fole meg presset om et saant resultat skulle foreligge. Jeg vil ikke engang ta testen pga den ene prosenten sannsynlighet for spontan abort, jeg har ventet et helt liv paa denne babyen og jeg tror ikke det vil vaere noe problem for oss I det heletatt aa ta I mot et barn med downs. Men min mann vil ikke engang hore paa det oret.

Fortsetter under...

Det er nå ikke vits i å ta testen, eller utsette seg for 1% sjanse for SA, siden resultatet er ubetydelig. Det er jo ikke aktuelt for deg å ta abort uansett, så det vil nok bare skape problemer om testen skulle være pos for downs, selv om det er liten sannsynlighet for det. Du kan nå spørre mannen din hvorfor han vil ha resultatet, siden du ikke kommer til å ta abort uansett..?

Jeg er snart 35 år og forhåpentligvis gravid snart... Men må si at jeg ikke kommer til å nøle med å ta alle mulige tester for å kunne ta bort et barn med downs eller annet jeg ikke er interessert i.

Men det må da være en forutsetning at man vet hva man skal gjøre med et eventuelt negativt testresultat på forhånd.

PS! En tidlig ultralyd gir også gode svar, uten risko for å miste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...