Gå til innhold

Sukkerbelastningen er ferdig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puh! Det var godt å få overstått. Har gått å gruet meg siden midten av desember da jordmor sa at det er fast prosedyre for alle overvektige å ta sukkerbelastning rundt uke 28. Legen mente det ikke var nødvendig i dag, da jeg kom og hadde langtidsblodsukker på 4,9, men gjennomførte uansett. Blodsukkeret gikk ned til 4,7 og det var visst veldig bra. Legen mente det var sterkt overdrevet at alle overvektige trengte å ta denne testen. Jeg er hvertfall glad for å være ferdig med den, ganske ubehagelig. Og veldig fornøyd med at resultatene var bra. Jeg har virkelig ikke peiling på blodsukker og vet ikke hvor grensene går, men legen var hvertfall fornøyd!

Lykke til alle dere som går å venter på prøven!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er din BMI da? Jeg har ikke vært hos jordmor enda, er 13 uker nå.

Foresten,kjempeflott at din prøve gikk bra! Lykke til videre!

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk sier at dette er så ubehagelig... Eneste er jo at man skal møte fastende fra kvelden før, men det var jo ikke noe problem. Så drikke sukkervann og vente 2 timer før ny test- synes ikke det var fælt i det hele tatt. Bare veldig veldig kjedelig.

Har allerede tatt den engang, men legen mener jeg bør ta den engang til. Han mener nok det bare fordi jeg er overvektig

5 fastende og 7,6 etter 2 timer hadde jeg sist.

115 kilo før jeg ble gravid, 170 høy- og gått opp kun 6 kg.

Skrevet

Huff ja!

Jeg har også tatt denne testen og det var IKKE noe behagelig...fikk jo ikke drikke vann engang! Og når man er sulten om morgenen,som jeg er, så er det helt jævlig å måtte vente,for å så drikke noe jævlig dårlig sukkervann med sitron i,for å så vente IGJEN, og så spise noe ækkel sykehusmat etterpå!

USJ!

Men legen min er av akkurat samme oppfatning som din,det er ikke nødvendig selv om du er overvektig,men jordmor mente at jeg skulle det så da gjorde jeg det!

Alltid bra å være sikker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...