Gå til innhold

Hva skal dere danse brudevals til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

When the deal goes down/Bob Dylan

det er litt vals preg over den..

If I aint got you/Alicia Keys

Vi hadde "If you could see what I see"/Geoff More

Teksten passet også utrolig godt til oss :)

Skrevet

Vi hadde "when I fall in love" med Nat King Cole. Ikke egentlig vals, da, men den funket veldig fint!

Skrevet

Heisann.

Fant en knall bra video av en ganske så sprek versjon av bryllupsvalsen.

Dette kommer vi garantert til å gjøre i vårt bryllupet.

Dette er jo noe folk absolut ikke forventer.

Synes ofte bryllupsvalsen kan bli litt kjedelig å stå å se på til de er ferdig, har merket meg at folk begynner å mase med hverandre og interessen frafaller etter de første Nawww og Så Søte kommentarene.

Introen er litt lang og kjedelig, men vent og se hva som skjer.

http://www.youtube.com/watch?v=QujA8YYgTWU

Skrevet

Vi skal danse til Tir Na Noir

Skrevet

Dritkult!!!! Så moro!! Ble kanskje litt lenge da, men kjempeartig. Da har du virkelig satt tonen for kvelden. Jeg håper jeg får et bryllup hvor det blir mye dansing, at gjestene er på gulvet og danser masse til den type sanger som var med her. Noen av de som skal inviteres er glade i å danse, så jeg håper flere av de har anledning til å komme. Er vel tvilsomt om jeg får med samboeren min på noe som dette, han er ingen danseløve, snufs. Men han har sagt det blir bryllupsvals i det minste, nå skal jeg hvertfall vise han denne videoen når han kommer hjem. :)

Skrevet

if you dont know me by now.

Skrevet

Vi danset til "Av längtan til dej" av Kajsa Stina Åkrestrøm. Den er ikke så kjent i Norge, men veldig mye brukt som brudevals i Sverige. Sinnsykt romantisk tekst... og nydelig melodi :-)

Skrevet

Ikke sant Yadda.

Jeg viste den til sambo hin dagen og han var faktisk ikke så uvillig til det.

Så nå har vi sittet å skrevet ned og funnet knall mange bra sanger vi kan groove litt til. Mye norske sanger og faktisk :-P Dette kan bli morrosamt, hehe.

Tror stemningen blir kanon bra for resten av kvelden :)

Vi vil ikke ha et så veldig stivt og pyntet bryllup, og vi blir ikke mer enn 30 gjester. Tror dette kan løse opp folk litt.

Sambo er IKKE noe danseløve han heller, liker ikke å danse. Men dette blir jo litt anderledes, blir jo litt mer tulledansing etter filmer. musikkvideoer. Fugledansen er jo en slager og.

Håper du får typen din med på det da :)

Skrevet

Hehe, så artig! Vi blir vel ca dobbelt så mange som dere og jeg elsker å danse så håper det blir full rulle på dansegulvet den kvelden! Egentlig er nok hverken jeg eller samboer særlig glad i å drite oss ut, men hadde vært gøy å gjøre det for en gangs skyld. Lykke til med opplegget deres!! :)

Skrevet

Akkurat den dagen skal vi lage litt liv, og bare storkose oss.

Det er vår dag, og vi prøver å finne på litt ting vi kan gjøre for å lage litt liv.

En gifter seg jo bare en gang i livet forhåpentligvis, så den dagen skal vi lage litt stas på oss selv og gjøre litt ting som alle i bryllupet husker oss for :-)

Du får lære deg line-dance eller noe sånt og lære alle i bryllupet det, få alle med på det :-)

Lykke til du også.

Skrevet

Vi hadde "Tre nøtter til Askepott" :-)

Skrevet

TENK TEKST jenter!

Meldodien er selvsagt viktig, men aller viktigst er at teksten apsser. Altfor mange sanger som handler om "ikke brylluppsvennlige" ting.

Så les nøye gjennom teksten og finn ut budskapet FØR dere velegr at dette er bryllupssvalsmusikk

Skrevet

Vi skal faktisk ha en roooolig heavy sang, hehe, ikke passer den suuupergodt til et bryllup kanskje, men dette er sangen "vår", som, vi har elsket ...alltid, så på en måte den eneste rette...:-)

Skrevet

Hvor fant du sangen til "tre nøtter til askepott"?

Den har jeg også lyst på. Bestilte cd'en en gang, men det gikk vist ikke. Og nå har jeg glemt ut hvor jeg bestilte den..

Skrevet

Å jeg kan linedance du!! :) Kan macarena og saturday night og slikt også. Så hvis ikke sambo vil være med så får jeg dra showet selv, hehe... magedans kan jeg også (nåja, har akkurat begynt å lære da) - kanskje jeg heller skal opptre med det, hehe. Nei linedance er nok litt tryggere da. :)

Skrevet

Her blir det ikke noen tradisjonell vals da, men jeg tenkte at vi skulle danse vår første dans som mann og kone til Shania Twain. Husker ikke hva sangen heter akkurat nå, men hun synge rom hvordan ingen trodde forholdet deres ville vare og se nå hvor langt vi er kommet. teksten der passer utrolig godt til oss :) Det var ingen som trodde på oss i begynnelsen, nå har vi vært sammen i snart 7 år :)

Skrevet

"You're still the one" tenker jeg... :-)

Den er fin, men vi må nok finne oss en sang vi kan danse vals etter.

Skrevet

"Come away with me" med Norah Jones. Enig i at teksten betyr masse!

Skrevet

Vi skal danse til You are so beautiful av Joe Cocker.

Det er sangen vår, og teksten handler definitivt om kjærlighet, hehe.

Men vi skal lage mikse og trikse litt, sånn at etter 2 min av sangen som høres det ut som cden hakker, og vi står der litt "irritert" å venter.

Så kommer det masse gøye sanger som vi skal danse til, sånne sanger fra gamle filmer, fugledansen og mye morsomme klipp.

Tror folk kommer til å le seg skakk :)

Skal ikkje være selvhøytidlig den dagen, hehe :-)

Skrevet

Så drit kult da.

Det må du gjøre da, får nok masse bra tilbakemeldinger på det.

Folk liker å bli dradd med på sånt, og at det skjer litt overraskende ting tror eg :-)

Det blir nok sukses skal du se (";)

Skrevet

den danske brudevalsen! den er så nydelig og det er fast tradisjon i danmark at man ikke dansker brudevals til noen annen sang, romantisk og et spesielt minne for livet om man er norsk og få andre i landet har danset til denne sangen:)

(jeg er dansk selvsagt;) )

kan sende meg PM om du vil jeg skal sende den på mail til deg så du kan høre den:)

Skrevet

"Tre nøtter til askepott" er en Tsjekker ved Navn Kare Gott som har sangene til. Du kan sikker søke på han så kommer det nok opp en del. Askepott på tsjekkisk er pupelka om jeg ikke tar feil.

Skrevet

vi danset til Carly Simons You're so vain, teksten veldig sånn "tounge in cheek" vittig, vi koste oss glugg ihjel og det satte en kjempestemning for resten av festen:)

...og ja, tekst er viktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...