Gå til innhold

Ikea-stol i badekaret

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd å sette overdelen (den hvite høystolen i plast til barn fra Ikea) i badekaret slik at babyen kan sitte støtt mens han bader?

Har to barn med ulik alder og hadde vært morsomt (og effektivt) og bade de sammen. Gutten min klarer ikke sitte selv ennå og lurte derfor på om denne stolen står støtt i badekaret.

Har ikke denne stolen selv, men hvis det fungerer, tenkte jeg å kjøpe en sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136697168-ikea-stol-i-badekaret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Leste innlegget ditt tidligere, og nå har jeg altså prøvd det ut, jeg har nemlig en slik stol.

Stolen sto fint i badekaret når det var lite vann. Det vil si at gutten min satt med vann over lårene. Etterhvert som vannet steg ble den mer ustødig. Jeg stoppet vannet når det var helt opp til den kanten foran magen. Da var stolen veldig vinglete, og veltet både bakover, framover og til sidene når gutten bevegte seg litt brått, så jeg var nødt å holde en hånd på den.

Alt i alt fungerte det sånn passe. man må jo følge med HELE tiden, men det er jo litt lettere å ha en hånd på stolen enn å sitte å pinn holde rundt en våt babyarm når man bader de små...

Tusen takk for at du tok deg tid til å være prøvekanin. Var nemlig litt spent på om den skulle stå støtt, men det er jo lettere å holde litt på stolen enn en våt baby ja.

Har du et vanlig badekar, et avlangt sådan?

Må nesten vurdere dette, hadde vært gøy og bade begge to sammen.

Vet ikke om det finnes andre billige og bra alternativer heller?

Annonse

Har et vanlig badekar ja. Jeg kjenner ei som har en badestol som er kjøpt i en babyutstyrs forretning (aner ikke hvilken). Tror den kosta 399 eller noe sånn. Hun er kjempefornøyd med den. Tror den kanskje står litt mer stødig da denne er spesielt lagd till bading. Lurer på om det ikke var noen sugekopper under den...? Men IKEA stolen fungerte jo greit den, om du ikke vil ta deg råd til en slik stol. Men som sagt så må du følge med hele tiden da, og henge over kanten på badekaret, for den kan velte. Den koster bare 115 kr tror jeg det var. Og den er kjempegrei som kjøkkenstol. Fin å ta med om du skal på hytta, besøk osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...