Gå til innhold

Stokke vogn - beste design, men er det god kvalitet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke prøvd den selv, men kjenner noen som jobber på Stokke og har hørt litt forskjellig..

Det du bør tenke på er hvordan du kommer til å bruke vogna. Går du mye i ulendt terrreng, så er dette absolutt ikke vogna for deg. Vogna selger jo som hakka møkk i sør-Europa og USA (California), og det er det jo en grunn til.. Der er det varmt, og det er asfalterte fine veier over alt. Har ikke hørt noe om hvordan den fungerer på vinterstid, men hjula er jo ganske små da. I tillegg har jeg hørt noen som sier den er ustø, og at vogna har velta. Men du kan jo regulere tyngdepunktet selv, ved å stille hvor høyt barnet skal komme.

For meg virker det som om det bare er designet som er bra med denne vogna. Lånte den og prøvde og syns den var "plastic fantastic"; plastfølelse, trang, håpløs på brostein osv. Både bagen og sportsdelen er jo miniatyr. Likte den ikke i det hele tatt.

Den har fått STRYKKARAKTER på sikkerhetstester, kjøp heller en snerten OG sikker vogn.

Det er noen trehjulinger som er ganske snertne, TFK eller noe.

Selv er jeg en treg SIMO-type, sikker, stor og komfortabel. God å trille også;-)

Ser at det ikke er noen av de som har svart over som har vognen selv... Og det merket jeg før vi kjøpte vognen, at de som IKKE har den er veldig negative, mens de som har den er storfornøyd. Dette gjelder oss også!

Vi har brukt den til gutten vår i litt over to år nå, og skal kjøpe en ny til jenta som kommer i april. Vi bor midt i byen, så her er den utrolig praktisk! Ikke så mye snø her, men litt har det jo vært, og det er heller ikke noe problem. Den er ikke ideell på snøføre, men har ikke mer problemer enn venninner med andre vogner. Mye enklere enn de store, tunge Simo vognene!!

Og er det veldig ille klapper men den lett "sammen" og kjører på kun de to store hjulene. Dette er perfekt opp & ned trapper også!

Den er kjempelett å slå sammen, og tar ikke spesielt mye plass akkurat.

Alt i alt er vi stor fornøyd, kunne ikke tenkt oss annen vogn. Har faktisk ingenting å utsette på den!

Jeg har hatt den. Var kjempefornøyd. Den var lett og trille, lett å legge sammen og putte inn i bilen.

Hadde et velteuhell en gang. Men det var min egen uvørenhets skyld. Jeg skulle snu vognen i en fart, med en hånd, og tok for stor fart da jeg gjorde det. Så anbefaler ikke å stresse til heisen med den ;)

Ingen fare for ungen heller, for jeg hadde selvsagt selen på!!

Vinterføre; ikke bra ikke dårlig. Jeg trillet på alle slags fører jeg. En dag det var skikkelig tett snøvær, snudde jeg vognen, og trakk den etter meg slik at det var bakhjulene som styrte. Slet ikke mere enn veninna mi som hadde "tradisjonell" vogn.

Syns det er en kjempestilig vogn, med praktiske løsninger og kan godt anbefale vognen.

Annonse

Her på DiB er ikke Stokkevogna så veldig populær virker det som. Still samme spørsmålet på nybaktmamma.com, så får du helt andre svar. Jeg tror det finnes tusen meninger og erfaringer på de fleste vogner, så det beste er vel å prøve den selv.

Vi har vogna, og er kjempefornøyd (og sittedelen er ikke miniatyr som en annen her sier, jeg har selv målt den og sammenlignet den med emmaljunga edge duo, og det er ikke store forskjellen i sittemål).

Jeg har hatt xplory i 2 år og har hatt ikke noe behov for annen vogn. Vi er kjempefornøyde med vår vogn. For ikke å snakke om sønnen vår - han stortrives i den. Vi hadde bag og nå sittedel.

Alle småbarn har lyst å prøve den - og når vi er ute og triller snur faktisk alle fra de minste til de eldste seg etter den.

Så herlig å ha han sittende så høyt når vi bor i by. Dagmamman vår var overlykkelig da vi kom med vogna (hun passet bare han) hun hadde tidligere bare trillet tunge vogner... Anbefales på det sterkeste!

Vi har akkurat bestillt denne vogna, og gleder oss masse til å bruke den! Har fått den anbefalt av noen bekjente, de er skikkelig fornøyde.

Sportsdelen er ikke liten i forhold til mange andre vogner. I tilleg er den fin & lett. Veier vel ca 10 kg. mindre enn en Simo vogn...?

Du burde gå å få en demonstrasjon av den... Nå har jo denne vogna vært i 5 år, og typisk at det tar litt tid før kjipe nordmenn klarer å venne seg til noe nytt, men nå hadde de begynt å selge en del av den her i alle fall..

Her var det ikke mange som har svar med nick gitt... hehe, de som ditcher vogna kan man jo forstå at ikke tør men... :P

Vi har vogna, og vi elsker den. Den er slett ikke noe ræl, og klarer seg akkurat som feks buggis som alle skryter opp i skyene. Vi har gått både i skog og mark vi med den, eneste her i snøhølet klarer den ikke alle dagene. Men da funker ingenting omtrent, vi har en lett tre hjuling som vi bruker på de verste snødagene.

Den er robust, en drøm å trille, lett å betjene, nydelige funksjoner og vi har brukt den med både baby og sportsdel.

Merkelig hvordan folk som har kun har sett den på bilder, kan uttale seg så sterkt.. ;) Vi elsker den hvertfal, og den skal brukes til nestemann også !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...