Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Del Skrevet 29. januar 2008 Lurer på om jeg skal søke på fødeloftet.. men ble satt igang litt før termin i sist sv.skap pga sv.skapsforgiftning.. kan ikke jeg søke da? og har de vanlig oksygenmaske på fødeloftet(ikke lystgass), tenker oksygen vil hjelpe meg å huske å puste under fødsel:) og er en natt der før man må hjem for lite? men godt det var familierom der da=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136695254-f%C3%B8deloftet-vs-vanlig-f%C3%B8deavdstavanger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #2 Del Skrevet 1. februar 2008 Du kan jo alltids søke. Vet ikke om tidligere svangerskapsforgiftning regnes som komplikasjoner, men hvis du er helt frisk nå så kan det jo være at det går greit. Blir du satt i gang, så er jo dette etter avtale uansett, og vil ikke skje på fødeloftet uansett. Dit kommer du kun etter et såkalt "normalt" forløp:) Jeg kan ikke huske at det er oksygen, så det tror jeg ikke er lagt opp til disse rommene. Du får ligge to netter også hvis du ikke er klar til å reise hjem etter ett døgn, og det kommer jo og an på når på døgnet du føder. Reiste selv hjem under et døgn etter fødsel, men det var fordi jeg ikke syntes det var særlig koselig, fordi jeg måtte flytte over til et vanlig stygt sykehusrom kl 9 om kvelden (fødte halv 3 om dagen), men fikk jo enerom fordet. For meg var det største minuset, at jeg ikke fikk ligge det døgnet på det fine familierommet de hadde forespeilet meg. Men på et stygt rom, med kun en seng og ett sykehusnattbord. Kald og skittent. Ikke en positiv opplevelse det nei. Men selve fødselen på føderommet var ok. Rakk ingen form for bedøvelse, verken akupunktur, bad eller noe, men det er jo ting du kan bruke. Jeg har gitt beskjed at jeg ikke vil til fødeloftet denne gang (men de har stengt i juli så kanskje det uansett ikke hadde gått an Det ble en smule antiklimaks å måtte flytte over på dette andre fæle rommet pga pågang av fødende, om kvelden, måtte ordne og bære alt selv over.. nei det var faktisk ikke særlig koselig.... takke meg til et hotellrom heller. Og en trenger faktisk ikke å benytte smertestillende på fødeavd heller, og de prøver jo å la en fødende ha samme jordmor hele skiftet der også, badekar har de også.. så for meg så blir muligheten til å få ytterliggende smertestillende hvis det skulle bli nødvendig bare en gode.. på fødeloftet må du trilles til føden hvis du skulle trenge smertestillende, og selv om de sa til meg nå (siden jeg sa jeg ikke ville der en gang til at det var ikke noe problem, så har jeg hørt fra fødende at de pusjer "sine" fødende til ikke å bli trillet ned Dette var min erfaring Hvis alt går etter planen og alle har god tid og det ikke er pågang av fødende (har alltid vært det for meg, har fått på slutten av fellesferien, i april og nå i begynnelsen av fellesferien, alle tidspunkt det er mange fødende statistisk sett) så kjenner jeg mange som har hatt en fantastisk opplevelse på fødeloftet. Det blir jo litt mindre sykehusfølelse.. litt mer intimt ¨på en måte. Håper du finner ut hva som passer best for deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136695254-f%C3%B8deloftet-vs-vanlig-f%C3%B8deavdstavanger/#findComment-136725672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mira* Skrevet 6. februar 2008 #3 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei. Jeg var på omvisning på SUS. Jeg mener fødeloftet virkelig var oppskrytt. Føderommene var sparsommelige og ukoselige og familierommet noe av det kipeste og kaldeste jeg har sett. På føden var fødestuene godt utstyrt og halvparten har også badekar. Her har du alt du måtte trenge + en koselig atmosfære. Jeg håper å føde så naturlig som mulig, men hvis jeg skulle trenge noe hjelp med smertelindring er det jo fint å slippe å måtte lage masse styr med å bli flyttet og sånn. Etter fødsel, hvis alt har gått bra, kommer dere på hotellet. Rommene her er kjempeflotte! Virkelige hotellrom, men også utstyrt med det du trenger på et sykehus. Her er dobbelseng til mor og far og dere får eget bad.(Det er det ikke på fødeloftet). Kjempekoselig atmosfære! Før hotellet kom måtte man sove på flermannsrom på barsel etter fødsel. Jeg forstår derfor at fødeloftet den gang var et godt alternativ. Mange som fødte den gangen skryter enda av fødeloftet. De som har sett alternativene som er i dag, tror jeg tenker annerledes. Jeg tror de som velger fødeloftet i dag, er de som hører på hvordan det var før, og ikke vet hvordan det er i dag. Jeg forstår ikke hvorfor noen vil på fødeloftet. Jeg så i hvert fall ingen fordeler med å være der. Ta en tur å se selv, så vil du fort kjenne på deg hva du føler for. Jeg hadde som sagt forespeilt meg fødeloftet, men etter omvisningen var jeg ikke i tvil om at fødeavdelingen og hotellet var best. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136695254-f%C3%B8deloftet-vs-vanlig-f%C3%B8deavdstavanger/#findComment-136767173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #4 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg signerer Mira* jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136695254-f%C3%B8deloftet-vs-vanlig-f%C3%B8deavdstavanger/#findComment-136769913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå