Gå til innhold

Dere med MYE strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 20 år og fikk en gutt på 4,7 kg for 3 måneder siden. Jeg er 180 høy og la ikke på meg mer enn 12 kg under svangerskapet. Til tross for dette sitter jeg nå igjen med strekkmerker på HELE magen (helt fra 5cm over navel og ned til skrittet) Også fått strekkmerker på hofene, puppene og innsiden av lårene. Prøvde alt av kremer og olijer underveis, men ingenting hjalp noe...

Nå sliter jeg skikkelig med selvtillitten og HATER tanken på sommer! Går på babysvømming, der bruker jeg en sort badedrakt, men har liksom ikke lyst til å bruke den på stranden... er slank og har fått bort hengemagen, men alikevell er det mye hud til overs og strekkmerkene syntes kjempe godt, er blålilla, lange og brede...

Alle venninnene mine er slanke og flotte og det var jeg også:'( Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre til sommeren, når jeg ser meg i speilet vet jeg at jeg ALDRI kommer til å ta på meg en bikini igjen!!!!

Noen som har det som meg eller som har hatt det slik?

Noen som har noen hjelpende råd til meg?

takk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke akkurat den responsen jeg håpet på meeeen....

noen andre?

Skrevet

Det var ett utrolig useriøst innleg du fikk til svar! Folk er rare!

noen er mer disponert for strekkmerker enn andre... slik er det bare, det er heller ingen kremer/oljer som har bevist effekt mot strekkmerker. så det kan være rent bortkastede penger å kjøpe mer kremer fpr å prøve. Det jeg tror er at du kan prøve noen sit-ups mot løshuden, flott at du har blitt slank igjen. disse strekkmerkene vil bli mindre med tiden, bli sølv i fargen. husk at der er ikke pigmenter i selve merket, så brunkrem, overdreven soling, ol vil mest sansynlig, uten at jeg vet for sikkert, gjøre strekkmerkene mer framhevet.

det er egentlig lite en kan gjøre, men som litt trøst er det jo meget få dager i året det er bikini vær i norge... så du kan jo ha litt mer klær på deg denne sommeren, om det tar litt lengre tid før merkene blir borte. og husk at betalingene for de strekkmenrene vil du ha hele livet, i form av et nydelig lite barn. nyt barnet ditt du, og forsøke å ikke fokusere så mye på det, så etterhvert kan du gå til fastlegen og søke om kosmetisk fjerning av merkene, om de plager deg i dagliglivet, som redusert selvbilde og psykiske plager. men dette er noe som bare enkelte får dekket av staten, om noen, og da bare etter at en er ferdig med å få barn, og flere år etter siste barn er født. om en fikset på det mellom to graviditeter ville de mest sansynlig bare komme tilbake ved neste graviditet.

lykke til, og husk at selv om huden er litt 'skadet' er du en flott mor og kvinne. ikke sammenligne deg med venninnene dine.... alle er forsjellige! kanskje de har problemer med noe helt annet, som du ikke plages av! *klem*

Skrevet

Jag vet hur det känns, jag trodde jag skulle få ha dessa streckmärken resten av livet. Men nu när min son är 7månader så är streckmärkena nästan borta. Har inte tränat speciellt mycket utan bara smörjt in magen varje dag med BodyShops Body Butter (jag har använt E-vitamin, rosa burk. Det finns flera andra å välja mellan) och det har faktiskt fungerat. Vem vet om det är krämen eller tiden som har gjort att det blivit bättre. Jag kan tänka mig en kombination av båda.

Lycka till!

Skrevet

Huff, ja, strekkmerker er noe dritt! Har hele magen dekt av det jeg også...

Ingenting får dem bort dessverre, men finnes en del kremer/ behandlinger som gjør dem helt lyse... Du kan prøve laserbehandling feks.. Jeg brukte en krem, comet body contour, og merka veldig fort forskjell altså... Strekkmerkene ble "kjempefine" i forhold til det de var, og vises nesten ikke lengre.. De er helt hvite nå..

Kremen er litt dyr, men absolutt verdet det!

Kan bestilles her bla:

http://www.dgr.no/dgradmin/home.nsf/indexf.html?OpenFrameSet&Frame=DGRMain&Src=http://www.dgr.no/members/dgradmin/home.nsf/568e63c84d406416c1256bf3003f1f65/e422ea76edf0730ac1256e5200386299!OpenDocument%26AutoFramed

• 2 uker senere...
Skrevet

Høres ut som MEG det der.. Ung mor- mange strekkemrker- null selvtillit lenger-- hater å trene- naturlig tynn.. men må vell ta noen sit-ups, stramme opp henge huden:P... føler meg super med klær på, men uten æsj.. ingen bikini ever in my life... Må du huske at det er bare 3 mnd siden ,men snuppa mi er 9 mnd nå å jeg smører med olje og a-krem etc... synes ikke det hjelper særlig.. blir de ikke bedre før sommern, prøver jeg omså laser.. vil ha de bort HATER de ,men som sagt jeg skal ha flere barn så kosmetsik inngrep må man jo nesten vente litt.. heldig er du som klarer å bare dra på svømming, det kunne jeg ikke tenkt meg nå.. om noen skulle se strekkmerkene mine ville jeg krøpet under jorda!

du er ikke alene... om kremene mine og oljen eller peelinga gir effekt, skal jeg si ifra om.. men de blir svakere bare gi det litt tid, men desverre det hjelper jo ikke selv bildet særlig:(...

Lykke til...

Skrevet

huff, dette liknet meg! jeg følte det på samme måte! jeg var ganske tynn før jeg ble gravid og la på meg 22 kg under svangerskapet, grunnet masse hormoner (er ikke arvelig disponert) fikk jeg masse strekkmerker på baken, lårene, brystene og til og med noen på leggene! merkene på brystene er nesten borte, men selve brystene henger og ser ikke ut! magen er nesten helt flat med unntak av litt løsskinn her og der, fikk ørlite strekkmerker på magen og det er jeg glad for! MEN, fikk jo som nevnt en del på baken og lårene og det er jo det som synes best om sommeren når man vandrer rundt i bikini! disse var store, brede og veldig rød/lilla i fargen! huff, ikke lekkert. så i fjor tok jeg sakene i egne hender og googlet litt rundtom på nettet, resultatet ble at jeg bestilte meg time til kopping.

da jeg ringte og snakket med terapeuten så hadde hun ikke hørt om at kopping fungerte til noe annet enn å få i gang blodsirkulasjonen osv, men etter en 5-6 behandlinger ble hun overrasket! det fungerte innmarri bra på meg! :) strekkmerkene er veldig lyse, og ettersom jeg ikke har trent særlig mye etter fødselen så har ikke kroppen blitt strammere så merkene får et lite søkk i huden, men regner at disse forsvinner når kroppen blir strammere i huden :-) mitt råd til deg er å prøve kopping! :)

koster ca 450 kr pr behandling og er absolutt verdt det! :-) mine merker har blitt myeeee lysere etter behandlingen og har tenkt til å gjøre dette flere ganger i tillegg til å trene for å stramme inn huden :-)

kremer har jeg veldig liten tro på i det hele tatt, men aloe vera-gel/lotion skal fungere mot rødhet da, så du kan jo evt smøre dette på for å dempe fargen?

håper du prøver dette ;-) lykke til! det hjalp meg i hvertfall :-)

Skrevet

hmm.. uff.. strekkmerker er noe forbanna drit! Jeg begynte å få strekkmerker når jeg var liten og vokste i kroppen.. hormoner i ungdomsandrern.. men når jeg ble gravid var det helt ekstremt.. altså, det er ikke ett sted frampå magen som ikke har strekkmerker.. har fått på siden som går opp til armene, på puppene, lårene, langt ned på sktittet, under puppene, på armene og baken.. heldigcis ikke på ryggen då!! All selvtilliten min er vekke og.. men no er strekkmerkene mine blitt lyse, så de går liksom i ett med huden noen av de.. strekkmerker blir du aldri kvitt, menne de blir lysere, og snart vil du nok ikke legge så mye merke til de.. tror ikke folk kommere til å studere kroppen din til sommeren, for da vil de nok mest sannsynlig være usynlige..

Skrevet

gå inn på www.theshapeofamother.com.. tro meg den siden hjalp en good del på min selvtillit..

jeg fikk endeeeeeel strekkmerker,litt på pupper..endel på magen helt ned til skrittet...lårene,inn og utsiden..

jeg smurte meg med krem daglig i sv.skapet men begynte sent med det..hjalp ikke noe særlig..

jeg har tenkt veeeldig mye på disse merkene og deppet pga de i flere mnd

jenta mi er 9 mnd nå og jeg har med tiden akseptert kroppen min.. og jeg ser faktisk ikke så verst ut ;) du må ta tiden til hjelp og lære å akseptere kroppen din..

og ja de vil bli lysere med tiden..mine er blitt myeee bedre..

håper du kommer over dette..jeg føler med deg og vet hvordan det er å se kroppen sin forandre seg så mye i og etter et svangerskap...

klem

Skrevet

kjenner meg igjen der ja...

smurte masse i svangerskapet, og trodde det hjalp, men et par uker før fødselen sprakk hele magen opp, så ut som et puslespill.. hadde noen små på sidene, og disse ble også en smule større...

er ikke spes glad i speil og klager ganske ofte på disse merkene, men hvar gang mannen min hører det, peker han på vesle jenta vår, og sier: men se hva som kom ut av det!!

og det er jo sant, det er jo verdt det.. selv om jeg har kjøpt meg svart badedrakt som jeg bruker på babysvøm (og kommer sikkert til å bruke den i sommer også)

men de blir vel lysere etterhvert, ikke sånne flotte og lilla som de er nå... ;)

Skrevet

slanking hjelper jo ikke på strekkmerker-tvert om ;)

Det vil gå et par år før de blekner, men jeg anbefaler deg å smøre deg inn med strekkmerke kremer for de påskynder "bleknings prossesen".

Det er jo flott at du har fått vekk henge magen, men skjønner at det ikke er kjekt med så mye strekkmerker.

Kanskje vanskelig å godta det sånn helt med det samme men du har jo tross alt fått barn, og det er helt vanlig at kroppen endrer seg når man har vert gravid ;) Det vet alle, og ingen ser stygt på deg av den grunn :)

Andre tips du kan prøve, er laser behandlinger, både i hudpleie salonger og hos kosmetiske kirurger kan man få utført slike behandlinger som er ganske effektivt (strammer opp strekkmerkene og bleker de mye).

Et annet GODT råd : smør deg med selvbruningskrem. Da føler du deg både freshere og den mørke fargen gjør at strekkmerkene ikke blir så fremtredende som de blir på en vanlig blek vinterhud. Jeg anbefaler selvbruningskrem fra Clinique . selvbruning for kroppen i dark farge.

• 3 uker senere...
Skrevet

kjenr meg så godt igjen her!!!! Er bare 20 år jeg og fødte en 4610 gr baby for 7 mnd siden!! Sliter med å se meg uten klær... Har også vurdert laser/kirugi men vil nesten vente til jeg er ferdig med alle... ikke at jeg vil ha så mange men en til vil jeg hvertfall ha... Hater tanken på sommer jeg og.. har mange venninner som også har født men kjenner ingen som har fått så mye strekkmerker som meg.. men de har gått litt bort etter disse 7 mnd, og jeg har tatt mye sit ups hjemme pga løs hud:( UUUUFF Har egentlig ingen råd å komme med... ville bare si jeg vet hvordan du/ dere har det!!

Skrevet

hei.

jeg er også full av strekkmerker på samme stedene som deg.. er utrolig irriterende! :S er 11mnd siden eg fødte og de er heldigvis begynt å bli lysere.. :D viser ikke sånn kjempe godt, men litt.. jeg var også kjempeslank og hadde flat mage, nå har eg litt igjen å slanke bort, men sliter, som deg, med det lille hud greia på magen :S :S

MEN de strekk merkene har vært med på å gi meg VERDENS BESTE gave, så eg prøver å ikke klage så alt for mye!!!!!!!!!!!! :D:Dhehe.

selv om det knekker litt på selvtillitten innimellom ja.. .:S:/

Skrevet

Hei!

Jeg har også maaange strekkmerker enda, 10mnd etter fødsel. I går tok jeg solarium, og da synes jeg de ble blekere. De ble liksom sølvfarget. Håper de blir lysere og lysere hvis jeg tar litt mer sol:) Verdt å prøve ihvertfall:)

De ble veeeldig røde rett etter sola da, men utpå kvelden/neste dag var det bedre.

Skrevet

magen min ser ut som en ballong som lufta har gått ut av...

masse strekkmerker.. men håper på at de blir litt bleket av sola til sommeren.. (4mnd siden fødsel)

har kjøpr svart badedrakt jeg og, men må vel driste meg til bikini på stranden..

vi får smøre så godt vi kan! :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Kjenne meg veldig godt igjen. Jeg hadde ingen strekk merker når jeg ble gravid og var relativ tynn. Nå har jeg strekkmerker fra navlen og ned til begynnelsen av skrittet, litt på ryggen (helt nederst) litt under armene oppe med armhulene, bak kneenå, på lårå og litt på leggene.

I tillegg til det har jeg ikkje fått vekk hengeposen på magen. Den er egentlig blitt verre:( Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få den vekk?

Skrevet

kjenner meg også igjenn her ja ... jeg fikk bare plutselig mye strekkmerker på hoftene( sidevalkene) og på lårene da jeg var 17 år ca.. da var jeg rimelig tynn men så klart er det mye som skjer med kroppen disse årene .... jeg er da ikke gravid eller har ikke barn enda... men har slitt med selvfølelsen pga strekkmerkene.... !!

heldigvis begynner de å blekne litt nå i en alder av 22 år strax... jeg er redd for at jeg kommer til å få MYE strekkmerker under en graviditet da jeg har fått masse allerede... men men .. da tenker jeg hvertfall at jeg får et barn og at det er en grunn for at jeg evnt har fått det :)

Det sies jo at strekkmerker kan være arvelig i familien , men da ikke mamma eller noen andre har vært noe plaget av det , så må det bare komme helt ann på huden man har :)

tror det er oss selv som ser og tenker mer på det enn andre gjør !!

jeg er veldig glad for at samboeren min aldri har sagt noe om de strekkmerkene jeg har :) kanskje derfor jeg ikke tenker så mye på det lenger ... har på en måte lært meg og leve med det :) har jo ikke akkurat hatt noe valg , desverre :) *hihi*

ville med dette innlegget bare fortelle dere som har født og som da har opplevd å få strekkmerker .... at det er veldig mange som meg som oxo har fått det selv uten noen graviditet *) tenkte det kunne være en smule oppløftende å høre :)

Skrevet

Dette er kanskje en avsporing fra det opprinnelige innlegget, men til du som svarte sist; det er slett ikke sikkert at du får strekkmerker av en graviditet, selvom du har fått det tidligere. Jeg har strekkmerker både på korsryggen og i knehasene, de kom i tenårene pga. veksten min, (er lang og ganske tynn), men jeg fikk ikke et eneste under graviditeten. Helt merkelig, jeg tok liksom høyde for det, men de kom bare ikke... Lucky me!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...