Gå til innhold

Langtidsamming

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som syns dette er et luksusproblem får la være å lese:) Jeg ammer fortsatt min gutt på 20 mnd:) Bare 3 ganger om dagen da, men han har vært så puppefiksert:) at jeg hadde tenkt å holde på ennå en stund til. Har hatt nok melk hele tiden, og det har vært greit å amme litt mer innimellom hvis han har vært syk etc. Ikke minst hjelper det meg på dagtid at jeg ammer før han tar luren sin:) Tenkte å slutte når han er 23 mnd, da skal jeg reise bort noen dager så det passer jo godt.

Nå har han et par kvelder sluppet puppen etter et par sug og vridd seg bort, vil ikke ha. Syns det er litt sårt, er redd for at det er slutt nå:( Kan det være at det er noe jeg har spist/drukket som gjør at melk smaker annerledes, eller driver han nå å kutter ut ammingen? Eneste gangen på døgnet han spiser godt nå er morgenpuppen kl 06. Kan jeg fortsette å amme en gang i døgnet (spiser da fra en pupp), eller vil melken forsvinne når det blir så lite?

Setter pris på kommentarer, men ikke spydige;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo

Nei spydig skal iallefall ikkje eg være!! Eg amma sjølv til guten min var nesten tre år!! Du, det går heilt fint å amme ein gang i døgnet,mjelka forsvinner slett ikkje så lett.Og ikkje minst når ein har amma lenge i tillegg. Enkelte ammer ikkje kvar dag eingang.Og dess mindre mjelk,dess meir konsentrert er den med de gode stoffene i mjelka.Lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar:) Hm, mulig altså å amme selv om man ikke ammer hver dag:) Fint også å høre at de gode stoffene fortsatt kommer han til gode.

Skrevet

Når du har ammet så lenge så tror jeg ikke melka forsvinner så lett... Jeg ammet ikke min første like lenge.. 17 mnd men siste 2-3 mnd ammet jeg kun en gang i døgnet.. og jeg tenkte det samme som deg at det umulig kunne være mer igjen, men det virket jo som han spiste...

Jeg trodde jo at puppene var slappe, men da jeg sluttet helt gikk det vel.. tja noen uker så merket jeg at de var betydelig slappere så det var tydelig at noe var over inne i dem..

og må legge til at jeg syns det er flott at du ammer fortsatt HI. Selv håper jeg på å kunne amme ihvertfall like lenge som førstemann denne gang.. når jeg sier det til folk får jeg av og til merkelige blikk og æsj og at ungen blir så puppefiksert når den blir større...

Men jeg er trygg på at jeg ønsker dette denne gang. har jo erfaring fra tidligere og min første har ikke blitt puppefiksert.. Dette var kanskje en liten digresjon, men jeg håper du er stolt av deg selv og ignorerer dem som mener noe annet.. vi kan aldri bli enige med alle sånn er det bare.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...