Gå til innhold

Hva gjør en brand manager, produktsjef, markedssjef?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hva en brand manager gjør kommer vel litt an på hvor du jobber.. Et eksempel hvis du jobber innen salg/varehandel er :

Hovedoppgaven er å ha tett kontakt med våre leverandører

Initiere, utarbeide, implementere og evaluere markeds- og aktivitetsplaner

Ansvar for markedsbudsjetter og oppfølgning av disse

Konkurrent- og markedsovervåkning/analyser

Prisfastsettelse og oppfølgning av logistikk

Avregning, forecasts og statistikk/rapportering mot leverandører

Et lite eksempel på hva jeg fant når jeg søkte brand manager + arbeidsoppgaver.. Du kan jo søke opp de to andre titlene også...

Men kan si at felles for de alle vil mest sannsynlig være helst høyere utdanning eller relefant erfaring innen arbeidsområdet.. I alle de stillingene er det jo vil jeg tro snakk om mye analyser, økonomi =)

Jeg er godt kvalifisert for alle tre stillingene, men siden jeg ikke kjenner fmcg-bransjen så forstår jeg ikke helt forskjellen på de tre titlene. Dvs. jeg har alltid trodd at brand manager og produktsjef er det samme, og at markedssjef er overordnet i alle fall produktsjefen, men her er det altså en bedrift som søker både produktsjef og brandmanager og der markedssjefens arbeidsoppgaver virker mindre spennende enn de to andre stillingene.

Hva er vanlig?

Famler muligens litt i blinde her jeg nå.. Men om de søker disse tre stillingene i samme firma vil jeg tro at det er brand manager som er overordnet,, Produktsjef og markedsjef vil jeg tro er likestilte men det vil jo være totalt forskjellige arbeidsoppgaver.. og arbeidsområder innenfor firmaet.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...