3småskatter:0) Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 jeg har skrevet inn ett innlegg tidligere om at jeg har hatt problemer med hodepine,tretthet og diverse andre plager. Jeg var hos legen og hun tok noen blodprøver og urinprøve som var helt fine,men disse plagene ar bare vedvart og jeg føler meg rett og slett syk og i dårlig form..... Føler ikke legen tar meg alvorlig og hun vil liksom ikke utrede noe som helst videre og dette er ganske så frustrerende siden jeg kjenner på kroppen at ting ikke er so det skal være. Jeg går rundt og er kvalm,periodevis svimmel,voldsom tretthetsfølelse,hodepine og nummenhet/prikking i armer/bein og av og til i hodet. Dette er forferdelig slitsomt og jeg føler at jeg ikke har noen form for overskudd til mine barn. Ikke har jeg hørt om noen som har hatt denne nummenheten/prikkingen i forbinelse med barseltiden og derfor syntes jeg det er rart at dette skal være normalt. Men så vil jeg alikevel gjøre ett forsøk til om det er noen der ute som har opplevd noe lignende etter fødselen,spesielt denne prikkingen i armene og beina? Hva ville dere gjort? ville dere bare slått dere til ro med det legen sa og bare leve med det eller prøve å forlange en litt nærmere utredning? Dette begynner å bli ganske så slitsom og frustrerende og jeg vet ikke om jeg orker å bare gå sånn og føle meg syk hele tiden. Hilsen en slitsom trebarnsmamma:0(
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Anbefaler deg og ta en sjekk hos en annen lege. Og så ville jeg tatt en sjekk hos en kiropraktor faktisk. Endel låsninger kan gi nummenhet, svimmelhet og virkelig tære på kreftene. Jeg hadde selv "kalde fingre" og kraftig hodepine, stressnakke, smerter nedover venstre arm, og var generelt i elendig form. Viste seg at jeg hadde 3låsninger som trigga alt dette. Gikk til behandling 3 ganger i uka i 1 mnd og ble i form igjen. Men da hadde jeg på forhånd utelukka andre ting. Men kiropraktorer finner ut mye almennlegene ikke kan finne på prøvene.
HTC Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Enig med Ugla. Hadde de samme symptomene som HI, gikk til kiropraktor. Hos meg var det stress + låsninger.
3småskatter:0) Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk for svar.... det hadde jeg ikke tenkt på,så det var en god ide. Jeg glemte forresten å skrive at jeg hadde litt forhøyet blodtrykk hos legen (148/91), men eg har hørt at blodtrykket skal være mye høyere om det skal gi slike plager. Men så er jeg litt redd for at det stiger enda mer....kan blodtrykket stige mye på kort tid?
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Skal endel til, det blodtrykket legen målte er typisk "stress", men alngt fra skadelig. Du er trebarns mamma som meg ser jeg...og da blir man for litt stressa..og da låser det seg fort og så blir det en vond sirkel. Gi kiropraktor en sjans du. Jeg kjenner utrolig mange som har had masse difuse symptomer lengre tid som har fått et nytt liv etter behanding. Min mor NEKTA å gå til kiropraktor, nei det var kvakksalveri osv...til slutt så gikk hun med på å prøve..ble helt fin. Hun var så svimel at hun ble sjøsjuk av det..lå rett ut i dagesvis hvis hun hadde stressa for mye og hadde skuldrene opp til ørene nesten. Jeg går enda til kiropraktor i ny og ned...hvis jeg kjenner det er på retur.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Jeg hadde det likedant jeg, og legen sa det var normalt etter fødsel, så rart ikke fler her har hatt det slik. Hos meg gikk det over i løpet av de første mnd, men ta gjerne en jekk hos en annen lege, eller til kiropraktir som de andre her nevner, kan være låsninger eller nerver i klem.
Rocka dame med tre små Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 evt prøv med en terapeut som ser på hele kroppen under ett..... en sånn osteopat (fysio m/ videreutdanning), homeøpat, kineseolog el - finn gjerne en som har tradisjonell medisinsk utdannelse i bunn også da så slår du to fluer i en smekk liksom.... Jeg har veldig god erfaring med både osteopaten og homøepaten.....homøepaten jeg har gått til er sykepleier, jordmor og nå homøepat - veldig dyktig... Og - ps ds - man kan alltids kreve en us fra en annen lege, evt bytte fastlege, den legen din hørtes ikke veldig seriøs ut.....
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 jeg hadde nok byttet lege, når det ikke virker som han tar deg seriøst. kan gå å gjøre det på nettet, nå med en gang. også ringer du til den nye legen i morgen, og spør om de har en ledig time du kan få, i nærmeste fremtid:) alltid greit å få noen andres meninger, spes når man ikke føler man blir tatt på alvor. jeg fikk tabletter som man måtte sjekkes grundig for, uten videre. da byttet jeg lege på flekken, og hun ble sjokkert! og han her en en kjent "gammel" lege..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå