Gå til innhold

Såre brystvorter

Klarforbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja ja jeg trodde dette var noe jeg skulle slite med ETTER fødsel, men allerede nå(har hatt det en stund, men er i uke 30) så er de såre, tørre og vonde.....betyr dette at jeg virkelig kommer til å slite når ammeperioden begynner??

har kjøpt en krem på apoteket for tørre brystvorter.

Noen som kjenner seg igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så uvanlig med såre brystvorter allerede før barna er født. Vortene skal jo herdes litt etterhvert.

Jeg fikk anbefalt Purelan da førstemann ble født, og det var super effektivt. Inneholder ren lanolin, og når barna er født er det trygt å "spise" *smiler*

Skrevet

Tror ikke det skal bety at du må slite med såre brystvorter når du begynner å amme. Såre brystvorter når du ammer får du i hovedsak fordi barnet ikke får helt riktig tak i puppen. Den sårheten er som små blemmer som blir til skorper og gjør ganske vondt. Det beste da er å forsøke få barnet å ta puppen riktig, bruke litt brestmelk på brystvortene etter ammeøkten og la det tørke i "fri luft". Da vill sårene forsvinne ganske fort. Som regel opplever i stort sett alle såre brystvorter når de begynner å amme ( i løpet av den første uken eller så...) men deretter trenger du ikke å plages med det.

Skrevet

tror det er ganske vanlig.. har slitt med det jeg og. kremen fra apoteket er super... skal ikke ha noe å so for ammingen senere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...