Anette25 Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Som har hatt uttak i dag??? Hvordan gikk det med dere???? Spennende..
donald Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Har nettopp registrert meg i BIM. Fantastisk nettsted. Jeg har hatt egguttak i dag, og fikk ut 14 egg!. Samboeren min fik skikkelig influensa igår, og jeg håper ikke det har gått ut over resultatet.
lillir Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Heisan.. På UL fikk jeg beskjed om 5 egg,syns det er veldig lite,men hadde jo håp om at disse 5 ville bli knall!! Fikk ut 2 egg i dag,og har små forhåpninger,hvorfor vet jeg ikke,bare føler det sånn. Får tlf fra klinikken i mrg om evt befruktning. Krysser alt jeg har for at det skal gå bra!!!! Selve uttaket gikk bra,men idet han setter bedøvelsen så kjenner jeg at noe skjer med kroppen min. Ble helt nummen i tunga og leppene,hørte også dr.Hausken langt vekke,var sikker på at jeg skulle svime av!! Begynte å gråte(sånn helt ute i det blå) og var et følelsesmessig vrak!!!!! Men de tok vare på meg med trøstende ord,og ventet til jeg var klar.. En fantastisk gjeng de på Hausken..:-)) Trenger tankene deres frem til i mrg jenter,om alt går bra med de to som ble med meg på turen i dag,så skal jeg teste på bursdagen min!!
Grublegruble Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Offda lillir, hørtes ikke godt ut på uttak i dag, så ubehagelig for deg. Aner ikek hva som venter imorgen, ikke rart en blir satt ut av medisiner og press. Legene og sykepleierne er nok vandt til det meste, var skikkelig skjønne ja på Hausken da jeg var innom også. Leit at det ble mindre egg enn ventet, krysser iallefall det jeg har for at det er to gullegg du har fått ut!! Gleder meg ikke til mitt eget imorgen, er på plass på hotellet i Haugesund så nå er det bare å vente på morgendagen. Ønsker dere alle en god natt og velkommen i uke 5 og 6 gjengen donald Knib*
♣ Christiane ♣ Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Heisann hadde uttak i går jeg også, fikk ut 8 egg. mange tomme eggposer, hadde 14 før uttaket, 6 uten noe i. Ble litt skuffet når de nå ringte fra klinikken. Det var bare 3 av de som var modne og kun ett som har latt seg befrukte. Kunne visst skje at et av de andre kom etter, det skjedde sist gang, men tør ikke håpe på noe. Og jeg som hadde bestemt meg for å sette inn 2 denne gangen. Håper du får full klaff på dine to lillir, og det med at du ble nummen i tunga osv er bivirkningen av lokalbedøvelsen. Jeg ble advart om at 1 av 5 opplevde dette under uttak.
lillir Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Hei igjen jenter!! Nett fått tlf fra klinikken,og 1 egg har klart å bli befruktet og er dermed med meg videre i prosessen..:-)) Skal til Hausken i mrg for insetting!! Christiane: Forstår deg godt,hadde også håpet på to,men vi får satse på at det er gullegget som har kjempet seg frem,og som vil være med oss på ferden..:-)) Lykke til alle sammen!!
donald Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Hei høneflokken, Jeg har visst vært veldig heldig så langt. Av 14 egg fikk jeg nå beskjed om at 7 var befruktet. Regner med at det derfor blir satt inn 2 imorgen. Får bare ønske dere andre lykke til også. Det blir en spennende tid fremover!!
Grublegruble Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Heia jenter, akkurat kommet til hotellet etter mitt uttak, sålangt veldig glad og lettet, men skal jo klaffe en del videre også...fikk ut 17 egg og spermaleveransen har gått opp fra 2 mill pr milliliter til 12,5, så da blir det kanskje 50/50 ICSI og IVF :=) Men avhenger av om eggene er modne nok, får være fornøyd sålangt og håpe at de er modne og lar seg befrukte. Var en del stikk ja så ble litt svimmel gitt og kvalm, men formen er stigende nå. Får bare satt inn ett jeg, hvor går dere henne siden dere får tilbud om 2 stk inn? Eller er det andre eller tredje forsøk? Håper de tar vare på/fryser ned om vi har flere som klarer seg av de vi nå har fått ut. Men skal være glad om vi får ett gullegg også, er jo ett som skal til, sanntvel! Veldig godt å høre at det ble ett gullegg av de to her ovenfor!! Ønsker dere en god dag i ørska Klem
Anette25 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2008 Hei Jenter... Ligg på sofaen å slapper av nå etter uttake. På oss ble det 10egg. håper alle blir med videre. Måtte ligge litt lenger på st.olav i dag for det ble stukket hull på ei blodåre i livmor veggen under uttak i dag.
twinanne Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Lykke til med veloverstått egguttak. Lillir Jeg krysser fingrene for det ene egget du vil sette tilbake om 2 dager, det holder med et så lenge dette er gullegget. Men det var leitat du bare fikk ut 2 av de 5, og et er som det skal. Trøste og lykke klem fra meg. Anette, donald og Grublegruble lykke til, det var jo bra uttak på dere, lykke til på fredag. Jeg var på min 3. og siste ultralyd i dag, rapporten min er som følger: Det blir nok 5 follikler som er av riktig god størrelse, det er ikke uttak før mandag så de har 5 dager til å vokse på, vokser mellom 1-2 mm i døgnet, jeg er litt treig så kan regne 1-1.5 mm på meg. Det var 2x15.5 på venstre + noen som ikke greier å bli riktig størrelse. På høyre var det 1x15.5 , 1x14 og 1x13, den på 10 vil nok ikke greie prima størrelse men man hvet aldrig, ellers et par som er for små. For vel være fornøyd med det, selv om jeg er litt usikker på at jeg stimer så mange dager, men det skal ikke ha noe å si sa legen at det går treigt.
twinanne Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Grublegruble jeg glemte å svare på spørsmålet ditt. Det er normalt at de over 35 kan sette inn 2 mens de under blir frarådet dette og bare får satt inn et, men de under 35 kan få 2 dersom de har spesielle grunner for det, f.eks dårlig vekst eller slike ting. Det skal bli spenendes å se hvor mange du for ut av de 17, håper du kan få noen på frys. Det håper jeg også for dere donald og Anette at dere får noen snowbabies som amerikanerene kaller frosne befrukta embryoder.
twinanne Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Unnskyld jenter jeg blandet Christina og lillir, lillir jeg krysser fingrene for at begge dine 2 vill bli befruktet. Lykke til. Christina jeg håper at du har fått gullegget der, trøste og lykke klem til deg.
twinanne Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 lillir nå beklager jeg virkelig, jeg for skylde på hormonene det er ikke bare bare å stime så lenge som jeg har gjort nå, har tydelig mistet lese egenskapen min også. Det er synd at det bare ble et brukbart gullegg på deg, men du trenger ikke flere dersom dette er gullegget, lykke til og jeg mener fortsatt det jeg skrev i første post til deg.
lillir Skrevet 30. januar 2008 #14 Skrevet 30. januar 2008 Hei Twinanne.. Forsto hva du mente,så det går helt greit..:-) Håper at egga dine modnes fint frem til uttak,og at du får med deg dem som er observerrt..:-) Ei spennende tid vi alle har foran oss nå!! Med innsetting i mrg(på min søsters bursdag),så blir det testing onsdag 13.febr,på min bursdag!! Kanskje tilfeldigheter,men suger til meg alt for tida..hehe.. Lykke til jenter!! Sender dere alle gode tanker,og krysser fingrene for oss!!
tvillinger i oktober Skrevet 30. januar 2008 #15 Skrevet 30. januar 2008 Ønsker dere alle sammen lykke til videre og håper dere blir gravide :-) Jeg har nettopp vore gjennom det samme sjøl,sjå meg tok de ut 5 egg og 3 ble befruktet. De satte tilbake 1 egg og frøs ned de 2 andre.. Jeg tok en graviditetstest mandag 28 januar å den var posetiv :-) Skal på ultralyd om 3 uker så det blir spennende... Lykke til alle sammen
WishToBeMom Skrevet 31. januar 2008 #16 Skrevet 31. januar 2008 Hei jenter, Jeg fikk satt inn 1 8-delt fryse-egg igår i Porsgrunn. Er min 4.innsetting. Ønsket å få satt inn 2 egg, hadde 4 på frys, men det ene sprakk, men legen sa det var bedre å sette inn 1 egg nå og heller evt ha 2 gode egg tilgode og klare en innsetting til - antall innsettinger økte visst sjansene fremfor antall egg som ble settes inn. Ønsker dere alle lykke til!! Krysser alt jeg har for dere - håper vi alle kan oppleve babylykke i 2008!
C *baby i magen* Skrevet 31. januar 2008 #17 Skrevet 31. januar 2008 lykke til jenter. spennende å følge med dere videre. krysser fingre og tær for dere.
Grublegruble Skrevet 31. januar 2008 #18 Skrevet 31. januar 2008 Heia jenter, hvordan går det med dere i dag? Selv er jeg oppblåst, men ellers i rimelig fin form etter å ha sovet masse masse, skal si en blir trøtt av dette! Litt irritert også for får telefoner fra jobben - er visst en del styr på jobben mht å være borte, men må bare ta hensyn til megselv nå, samvittigheten gnager, men men, dette er viktigere!!! Og orker ikke stresse! Skal oppover til innsetting imorgen, men stormen gjør at det kanskje er lurt å reise i kveld så vi har bedre tid oppover, teller på fingrene her. Ellers ringte vi inn i dag og fikk vite at 9 av de 17 eggene er befruktet, lurer selvsagt på hva som skjedde med de 8 andre, aner ikke, men sier til megselv igjen at det er kvantiteten ikke kvaliteten som er avgjørende, så får bare håpe noen deler seg riktig til imorgen og at vi kanskje kan være så heldig å få noen på frys også - snowbabies ja - herlig betegnelse Håper det går bra med deg Anette, hørtes ikke no godt ut å få stukket hull på blodåre! Vi får følge rådet ditt alle sammen og ta det kuli! Ønsker dere alle en god dag! Klem,
Grublegruble Skrevet 31. januar 2008 #19 Skrevet 31. januar 2008 Offda, litt groggy her - kvaliteten er avjørende selvsagt...det er trøsten at en igrunnen kun trenger ett
Grublegruble Skrevet 31. januar 2008 #20 Skrevet 31. januar 2008 Takk takk, og gratulerer så masse til deg med baby på vei!!
Grublegruble Skrevet 31. januar 2008 #21 Skrevet 31. januar 2008 Ja nå ser jeg iallefall groggy ut, siste svar var svar på innlegget til "baby på vei" så søtt at stakk innom og ønsket oss alle lykke til! Blir så mange her ettervhert at vnaskelig å si noe direkte til alle, men lykke til til lillir m innsetting i dag og håper twiannes vokser og gror til mandag. Tror jeg skal gå og legge meg jeg Klem og felleslykkestøv til alle!
lillir Skrevet 31. januar 2008 #22 Skrevet 31. januar 2008 Hei jenter!! Var hos Hausken i dag for innsetting,og fikk en gledelig nyhet!! Det ene egget som liksom ikke var liv laga,har blomstra opp i løpet av natta,og var faktisk bedre enn det ene jeg skulle sette inn. Så nå har jeg fått begge to med på veien!!!!! Helt utrolig,2 av 2..:-)) Så nå er jeg ruger,og får bare gjøre mitt beste fremover for at tida ikke går alt for seint.. Takk for lykkeønskninger,vi får satse ppå at 2008 er året for oss!! Klem fra meg..:-)
Anette25 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #23 Skrevet 31. januar 2008 Hallo Alle sammen.. Dagen i går ble et mareritt, lå i hele går helt til jeg sto opp kl ti i dag. Formen er bedre, men magen er ikke uggen enda. Var nede på st olav til samtale kl eit. 6 av 10 egg er befruktet. Håper alle er med til i morgen.
donald Skrevet 31. januar 2008 #24 Skrevet 31. januar 2008 Hei, Idag har jeg fått satt inn 2 egg. Hadde visstnok en polypp på livmorhalsen som gjorde at legen måtte skifte redskap. Tok derfor litt mer tid enn beregnet. I tillegg er 2 egg lagt på frysen:-). Føler meg lettere i magen idag. Vet dere hvordan en regner ut terminen når en er på prøverrør? Legen sa en skulle regne fra første sprøytedag, men er usikker på om det var eggløsningssprøyten hun mente. Vet jo at det er litt tidlig å tenke på, men kan ikke la være å tenke litt positivt. Kanskje vi tester postivit på valentinsdagen:-)
twinanne Skrevet 31. januar 2008 #25 Skrevet 31. januar 2008 Baby på vei takk skal du ha, ellers vil jeg høytidelig si gratulerer så mye og jeg ønsker at du får 9 flotte måneder uten komplikasjoner. Lillir det var da supre nyheter, lykke til med ruge perioden. Anette håper at du føler deg bedre snart, du fikk nok litt medfart i går skjønner jeg. Men 6 befrukta egg er ikke dårlig da, håper at du får noen ”snowbabies” også Donald det var flott ruger på 2 og 2 i fryseren, det kunne jo ikke blitt bedre, lykke til. Hm…jeg trodde at man skulle regne fra uttaksdatoen og legge til 14 dager med den dagen, slik at uttagningen er eggløsningen. Men det spiller forsåvit ikke så stor rolle. Grublegruble og dere andre hvordan går det med dere? Er ikke så mye nytt fra meg, men mandagen er jo snart her, bare helgen igjen nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå