Nr.2imai08 Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Er det noen som vet om det finnes andre stormtrekk og regntrekk som passer til denne vogna. Skal bruke vogna som både singel og søskenvogn. Og evnt om en annen softbag som passer, siden jeg har hørt at p&t sin bag er litt liten. Takk, takk...
LegallyBlond Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Carena sin softbag skal passe, hørt flere som har brukt den. Men p&t sin egen sitter jo selvsagt perfekt, og har klips så den kan festes i vogna. Jeg brukte min i 3 mnd til min store gutt, bagen er varm i seg selv så man trenger så mye nedi den. Så har jeg bare brukt pose i etterpå, en sommerpose i høst og en dunpose nå i vinter. Funker fint det! Du må ha p&t sitt eget regntrekk hvis det skal dekke søskensete når det står bak, men eller er det mulig du kan finne ett universalt trekk som passer. Det som kan bli ett problem er att regntrekket festes med knapper nede, og det er ikke noen kant på fotbrettet eller noe annet å feste en annen type regntrekk under (hvis du skjønner hva jeg mener). Skal prøve å sy ett fottrekk til min, skal prøve å få kjøpt stoff i morgen. Om jeg får tak i det så skal jeg prøve å sy ett i helgen. Kan gi beskjed hvordan det gikk =) Skal også sy ett vind/lystett stoff å ha bak i hullet bak når han skal sove.
Nr.2imai08 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2008 Takk for svar! Sikkert ikke så dumt å ha et lystett trekk bak, det blir sikkert ganske lyst der inne. Men da venter jeg spent på hvordan det går med syinga:) Får vel bare kjøpe det originale, det er nok det beste. Syns bare det var litt stive priser... Er du ellers fornøyd med vogna? Har enda ikke kjøpt den, bare falt pladask for den i butikken og bestemt meg for at det er vogna vi skal ha:)!!
Venja Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Jeg falt også pladask for denne vognen og har nettopp kjøpt den. Skal også bruke den som singel og søskenvogn så jeg skal kjøpe dobbelt regntrekk (venter på at butikken skal få det inn...) Nå bruker jeg den som singelvogn og bruker regntrekket som jeg har brukt på min brio kombi. Passer jo ikke helt, men fungerer greit nok. Har pose i vognen som jeg fester regntrekket rundt fremme og bak fester jeg det rundt kalesjen. Dette er jo et regntrekk som er lite og lett å ha med så det er meget mulig at jeg fortsetter å bruke det på singelvognen etter at jeg har fått det doble trekket.
LegallyBlond Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Har fått sydd fottrekk og det gikk kjempefint! Har ikke heelt funnet ut hvordan jeg skal feste det oppe enda da, men blir enten å sette inn noen trykknapper eller snorer og en vanlig knapp. Har klippet ut stoff til å ha bak, og regner med at det er fort gjort å sy det sammen. Ikke noe problem om du kan håndtere en symaskin =) Det er litt stive priser ja, og du trenger kun det doble regntrekket. Det funker veldig bra når den brukes som singelvogn også. Og UV/myggnettet er veldig greit å ha synes jeg, så er verdt pengene. Jeg er veldig fornøyd med vogna, synes det er den optimale søskenvogn! Lett, god å trille, barna sitter godt, kommer fram overalt og tar liten plass i bilen. Liker den også veldig godt som singelvogn, men hadde egentlig tenkt å bytte den ut med en OTH eller en tfk når vi ikke trengte søskenvogn mer. Men jeg trives faktisk så godt med vogna nå at jeg har bestemt meg for å bare beholde denne som sportsvogn til minsten =) Ryggreguleringen kan være litt tricky i begynnelsen, den er "hard" på en måte (klips), men har fått mine teknikker så nå går det greit. Er vel en vanesak.
Venja Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Vurderer å sy fottrekk jeg også.... Hvilke stoff brukte du? Har du et bilde av resultatet så jeg kan få litt inspirasjon?
LegallyBlond Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Fikk tips av en her inne om å bruke piknik-pledd fra kid, og det var veldig behagelig å sy/håndtere. Fleecen gir jo også litt varme, så stoffet er ferdig "foret". Men det er ikke helt tett, vi har en vindtett pose under så for meg holder det mer enn nok men om du ønsker noe som tåler en del vann kan du jo sy av en voksduk. Ser også at bevernylon og poplin anbefales. Jeg brukte myggnettet som mål, og sydde trekket i tre deler. KLippet ut først en del nede, den som er i bevernylonliknende stoff på myggnettet. Så målte jeg og klippet ut "hoveddelen". Målte både mot myggnettet og mot vogna for å se hvor høyt opp jeg ville ha det. Til slutt klippet jeg ut den kanten oppe. De to første delen kan jo egentlig syes i en del også. Sydde delene sammen, og laget en liten kant rundt hele. Sydde også inn litt i nederste delen, likt som nederst på myggnettet. Da sitter den fint over framme med hjulet. Fikk delvis insperasjon av et mønster pav fottrekk til OTH på sysiden/hobbyforumet på nybaktmamma.com. Skal prøve å få lagt ut bilder på profilen min iløpet av helgen engang.
Nr.2imai08 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2008 Hei og takk for svar! Lenge siden jeg har vært her inne:) Da fikk jeg jo flere tips, tror nok jeg prøver og sy meg et jeg også!! Så får vi se om min håndtering av symaskinen holder mål.... Takk for tips!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå