Gå til innhold

fortsette med ivf eller prøve noe annet'?? hjelp!

Anbefalte innlegg

Vi har nå hatt 2 mislykkede ivf og 1 mislukket isci forsøk. Har alle ganger fått mange egg, men kun 1-2 befruktet. Har ikke bltt gravid, og ingen på frys. De sier at eggene mine ser rare ut, og at det nok er det som er problemet vårt.

Hadde da egentli tenk å legge ivf på hylla, og heller tenke noe annet!

Snakket så med Hausken. Han mener så at vi burde prøve flere ganger, og at det kanskje var modningsprosessen som var feil!Nå er jeg helt rådvill!! Vet ikke hva jeg skal gjøre!

Noen tanker eller ideer??

klem

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg har vært innom her en del ganger for å se etter deg. Hadde håpet på at mere positivt innlegg når jeg endelig fant noe :-(

Alltid vanskelig å gi råd på slike ting, men hvorfor ikke prøve en gang til og se om de kan gjøre noe annerledes? Klarer dere å slå dere til ro dersom dere ikke prøver en gang til?

Det er vel til syvende og sist det som må bli det avgjørende spørsmålet om dere klarer å slå dere til ro med å ikke prøve en gang til!

Håper dere får tatt en riktig avgjørelse for dere begge.

KLÆM

Du bør kreve å få en skikkelig evaluering av de mislykka forsøkene. En lege skal fortelle deg hva som gikk galt, og vurdere hva som kan gjøres annerledes!! Få evt en annen lege/klinikk til å komme med en vurdering.

Hvis du skal prøve en gang til må de prøve å endre på opplegget slik at det er større sjanse for å få flere befrukta egg. Ingen vits at du sliter deg gjennom det enda en gang hvis alt gjøres på samme måte.

Veit det kan være jævlig slitsomt, men stå på, og "krev din rett!"

Men hvis du føler det ikke er riktig å prøve mer, så er det du som bestemmer det også. Jeg trur ikke man skal holde på med dette i det uendelige, men når vi sier stopp skal de muligheter som er realistiske være prøvd.

Ønsker deg MASSE lykke til!!

Jeg ville ikke gitt opp, men det er nå meg.

Så lenge det er egg, er det håp.

Tror Hausken er veldig interessert i å prøve ut litt forskjelling i eggmodningsfasen.

Ser du står på høye doser med eggmodningssprøyter. Kanskje lurt å tenke litt nytt.

Finnes jo uttalige ting å prøve, komer jo litt ann på alder og diagnose. Men noen prøver p-piller, metformin, kombinasjon av menopur og vanlige fsh-stimuleringer, laaangregimer, kortregimer av forskjellige slag.

Jeg ville kanskje latt feks hausken eller en annen ivf lege tatt en vurdering. Hvis eggene er "rare", hva med PGD?

Jeg ville ikke gitt opp etter "bare" noen "få" standard-forsøk. Husk at det varierer veldig på syklusene også. Hva med å sjekke eggreservoarene noen sukluser før oppstart?

Lykke til:-)

Hei Giggel,

"trist" aa se at du er her enda..Hadde haapet dere hadde lykkes naa ;-(

Som de andre sier, litt vanskelig aa gi raad.Hvordan foeler du det selv? Psykisk sett mener jeg? Orker dere ett forsoek eller to til, for aa proeve noe nytt?? I saafall ville jeg gjort det, saa du ikke angrer senere..

Om eggene er "rare" og de ikke finner ut hvorfor, hva med eggdonasjon?

Haaper dere finner ut av det og at dere til slutt finner lykken..

Klem

Takk for svar jenter!

Jo vi føler oss vel egentlig ferdig m prøverør. Vi hadde bestemt oss for å avslutte dette, dersom det ikke gikk siste gange. Nå irriterer jeg meg bare for at jeg tok kontakt med Hausken. Så jeg og min mann har vel bestemt oss for å avbestille timen hos Hausken, og heller prøve noe annet!F.eks. ED, vi får se!

Vi kan liksom ikke helt forstå hva Hausken kunne gjort så mye annerledes enn det de andre har gjort, leger i det offentlige er jo og dyktige.

Vi har jo prøvd p-piller og metformin i tillegg til vanlig prosedyre.

Er dere ikke litt enig?

Klem

Annonse

Jeg tror at dette er noe du må føle på hva du orker og vil. Selvom dere bestemmer dere for en ting nå vil det jo ikke si at dere ikke kan ombestemme dere:o).

Jeg vet ikke om du har prøvd noe alternativt Giggel,men der kan man også få hjelp. Når jeg ikke har flere uttak igjen,hvis det går så langt,kommer jeg til å prøve det. Har hatt 5 insettinger nå og innser at dette ikke kommer til å bli lett.........

Sjefen min er overbevist om at det var det som tilslutt gjorde at de fikk barn,og hun har faktisk to søte jenter nå:o). De har også vært igjennom hele IVF styret og skulle adpotere,da de siste pengene var betalt inn til adopsjon viste det seg at hun var gravid..............

Hun fikk hjelp med fotsoneterapi..............

Men som sagt dette er noe du må kjenne på.

Trøsteklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...