Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Kan jeg for eksempel bruke min mor som dagmamma, så lenge vi dokumenterer at jeg betaler henne? Og hvor mye betaler man en dagmamma i måneden? 3000?
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Det godtas normalt så lenge du kan vise til skriftlig avtale og ev bekrefte at du betaler henne ( kvittering, kopi av bankoverføring el).
~sjiraff~ Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Så lenge du har dokumentasjon på barnepass kan det trekkes fra på selvangivelsen. En dagmamma koster som regel mellom 3 og 6 tusen avhengig av hva det skal dekke, hvo i landet, svart/hvit osv
Neijasså... Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Så lenge din mor registrerer seg som hvit dagmamma, så kan dere det. Uten problemer! Vanlig pris varierer vel, men ofte i størrelsesorden 5000,- per måned. Det står dere selvsagt fritt til å avtale selv, max fradrag dere kan få per år for ett barn er forresten 25 000,- (tror jeg...).
~sjiraff~ Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Sorry, mente dokumentasjon på at du har betalt for barnepass..
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2008 Hmm.. og barnehage koster i overkant av 3000 gjør det ikke? Kanskje jeg skal foreslå at hun slutter i jobben og passer mini i stedet da;) Hun har nemlig ikke noe lyst å jobbe.. Hva om man har barnehage 3 dager i uken og dagmamma 2 dager? (for eksempel)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå