desemberbarn12 Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 er det noen som har en enkel oppskrift på babysokker. Det er det samme om de skal strikkes eller hekles.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Har du sett på www.garnstudio.com ? Masse fine oppskrifter der.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Har flere enkle, men hva slags garn kan du tenke deg å bruke da? Stor forskjell på Falk og Lanett liksom....
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Her er en enkel i Falk (24 m pr 10 cm): Legg opp på p 2 1/2 42 masker og strikk 1 r,1 vr til ønsket lengde,ca 8 cm.Hælen strikke i glatt strikk over pinne 1 og 4 slik: strikk til det står igjen 1 m, snu og strikk til det står igjen 1 m i andre siden, snu og strikk 1 m mindre for hver gang til det står igjen 7 masker. Snu og strikk 1 m mer hver gang til alle masker er strikket opp igjen. (For å unngå hull bør du ta opp tråden imellom og strikke den vridd sammen med neste maske.)Sett et merke i hver side. Fortsett rundt i glattstrikk til foten måler 8 cm. Fell for tå 1 m på hver side av merkene hver omg ved å str 2 m vridd rett sammen før merket og 2 m rett sammen etter merket. Når det står igjen 6 m trekkes tråden igjennom disse og festes godt. Dette er ca str 6 mnd.
Nønneliten-kommer i feb09 Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 http://lilleduck.blogspot.com/2007/09/mandags-mnster-monday-pattern_24.html Her er noen babytøfler som jeg syns var litt søte, (og enkle). Har ikke prøvd de selv ennå, men en dag..
Gjest mphs Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Disse har jeg strikket mange av. Kan også variere oppskriften med å strikke 1r og 1v der hullraden er og helt øverst på sokken for da sitter de bedre og du trenger ikke knytetråden. BABYSOKKER Størrelse: 0 – 3 mnd. Pinner: 2,5 (for større sokker bruk pinne nr. 3 eller 3,5) Legg opp 31 m og strikk 1. p rett. 2. p: 1 m løs av, 1 r, kast, 13 rett, kast, 1 r, kast, 13 r, kast, 2 r 3. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r) 4. p: 1 m løs av, 2 r, kast, 13 rett, kast, 3 r, kast, 13 r, kast, 3 r 5. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r) 6. p: 1 m løs av, 3 r, kast, 13 rett, kast, 5 r, kast, 13 r, kast, 4 r 7. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r) 8. p: 1 m løs av, 4 r, kast, 13 rett, kast, 7 r, kast, 13 r, kast, 5 r 9. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r) Strikk 8 p r (= 4 riller). Neste p: Strikk 28 r, * snu, strikk 8 r, 2 r sm, gjenta fra * til det er 10 m igjen i hver side. Strikk 1 p rett. Strikk 1 hullrad (2 r sm, kast) Strikk 14 p (= 7 riller) Montering: Sy sokkene sammen. Lag snorer og træ i hullraden
maria isabell Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 tips anng babysokker...strikk lange bråt i rett og rang...ellers detter de alltid av...
Desembernisse Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Hei! Disse babysokkene strikket jeg til nurk to. Brukte alpakkagarn - som er mykt og varmt. Det som er fantastisk med disse sokkene er at de sitter veldig godt på den lille babyfoten og at de er veldig lette å strikke:) Lykke til!! Legg opp 34 (36) masker og strikk rillestrikk 8 (9) cm. Strikk så kun over de midterste 10 maskene til arbeidet måler 12 (14) cm. Plukk opp 12 (14) masker på hver side av fotlappen og strikk så alle maskene på pinnen igjen 58 (64) masker på pinnen. Strikk 12 pinner med alle maskene. Nå skal du starte avfelling under foten: Strikk over de 10 midterste maskene men på slutten av hver omgang strikker du den 10 masken sammen med sidemasken. Fortsett slik med å strikke to masker sammen hver omgang til det kun gjenstår 4 masker i hver side i tillegg til de 10 midtmaskene. Fell av og sy pent sammen. Brett sokken ned. Hvis du vil kan du sy en knapp eller noe annet til pynt på bretten.
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Er denne oppskriften fra boken 'en myk start' ? Lignet veldig på den jeg prøvde meg på, men jeg synes de ble så rare.Når man begynte på sålen, og den fellingen med å strikke de 10 maskene sammen med sidemasken. De ble så firkantete likssom:o( Må kanskje bare prøve igjen..
Gjest mphs Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har prøvd oppskriften Brummeline med nurk3 har lagt ut her og likte ikke den oppskriften. Men jeg syns den jeg har lagt ut er veldig enkel og fin.
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 de har jeg allerede strikket et par av:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå