Gå til innhold

Nattskrekk igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 5 år som i perioder har vært mye plaget med nattskrekk de siste 2 årene. Det begynte ifm et samlivsbrudd og flytting, jeg har lest at slike hendelser i livet kan utløse nattskrekk. Det var fastlegen vår som gjorde meg oppmerksom på dette fenomenet, jeg trodde jo det feilet henne noe da hun stadig skrek om natten uten at jeg fikk kontakt med henne. Nå vet jeg hva det er og det er jo en liten lettelse, men jeg lurer på hvor lenge dette kommer til å vare. I perioder har vi dette gående hver kveld fra ca 2300 og en times tid framover. Jeg begynner å få underskudd på søvn selv, og er ganske fortvilet. Har lest det jeg kommer over av artikler om nattskrekk, og forsøker å gjøre det som ekspertene råder en til. Men det står også at de vil vokse det av seg og at det kun skal vare en begrenset periode. Nå er det 2 år for vår del... Noen som har opplevd dette så intenst som vi har, og hvor det har gått over? Hvor lang tid tok det?

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,endelig fler som har samme problem som meg,Min sønn på snart 5 år har nattskrekk,det er så forferdelig,.je har ingen råd til deg om dette,Gutten min og har nattskrekk rundt den tiden ,oftest før kl 12 ja,men har aldri fått noen svar på hvorfor han har dette da.

Ønsker kontakt med deg,for det er ikke så mange som har skrevet at de har barn med dette.

Skrevet

Min sønn har også dette, begynte da han var 1 1/2 og er nå 4 år og har det fortsatt. Som regel får han det rundt 23 og det pågår fra 20 min til 1 time. Vanskelig og se på og ikke få gjort noe ja. Skremte livet av en venninde som ikke hadde sett dette før.

Han slår seg jo en del og da han hiver seg opp og ned, og kaster seg rundt, så er der og passer på han.

Merker at det er mer i de ukene han har opplevd no leit eller med mye stress og mas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...