Gjest Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Min 7måneders sønn er helt umulig å få å sove på dagtid i det siste... I nesten hele sitt liv har han sovet to ganger på dagtid. +/- 40min rundt kl.10.00(i egen seng eller mamma/pappas seng) og +/- 1time kl.13.00(i barnevogn på trilletur). De siste dagene har han blitt helt umulig å få å sove, det samme gjelder i og for seg på kvelden. Men jeg føler at det er dagen som ødelegger kvelden... Oftest vil han ikke sove overhode. Igår sov han 40min fra 9.30 og ikke noe mer før han sovnet til kl.15.30. Da hadde jeg vært ute på trilletur i tre timer uten at han sovnet. Noe som alltid vært en sikker måte å få ham til å sovne. Idag fikk jeg endelig ham til å sove kl.11.30. Han sover fortsatt en time senere... Mitt spørsmål er: Når begynte ditt barn å sove kun en gang pr dag? Når på dagen(klokkeslett) sover barnet og hvor lenge sover det?
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Dytt... Når begynte ditt barn å sove kun en gang pr dag? Når på dagen(klokkeslett) sover barnet og hvor lenge sover det?
DoubleTrouble Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Hei! Jeg har tvillinger på 8mnd og mine har nesten aldri sovet lengre dupper enn max 1t på dagtid. Har prøvd å legge dem i senga si. Da sov de 45min. Prøvde så ute i vogn, men da gråt den ene hele tida og vekte så den andre. Så prøvde jeg gulvet på stua. Der sov de timinuttersdupper. Jeg var veldig fortvilet en periode så jeg tok opp dette med helsesøster og hun sa at det er ikke alle barna som har behov for mye soving på dagtid. Det viktigste var at de sov godt på natten og det gjør mine. Sover hele natten igjennom. De sover veldig godt når jeg går tur med dem i vogna si da. Da kan de sove opptil 2t.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 min datter på litt over 6 mnd sover alt fra 1-2 timer... helsesøsteren sa hun helst burde ha to lurer på rundt 1 time hver eller en lur midt på dagen på nesten 2.. hun sa vist ikke hun ville sove men virket trøtt kunne man bruke ferber metoden.. men som sakt så sover veslejenta noen ganger bare rundt 1 time.. blir bare litt trøttere på kvelden når hun ska ha kvelds..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå