Gå til innhold

Bugaboo sportsdelen - lun nok for vinterbruk?

Anbefalte innlegg

Holder en knapp foreløpig på bugaboo pga

- lett vekt

- lett å trille

- romslig bag

- liten sammenlagt (i bil osv) og veldig lett å legge sammen

MEN jeg syns sportsdelen trekker litt ned.. først det med knekken som jeg er litt skeptisk til da barnet ikke kan strekke seg og velge liggestilling

MEST av alt syns jeg sportsdelen ser ut til å bli "kald" vinterhalvåret da det er relativt liten kalesje og lite stoff/polstring rundt vognen ift andre vogner hvor barnet ligger "dypere" ned i vogn med god vindbeskyttelse i kalesje osv.

Noen med erfaring og tilbakemelding her?

Alternativet blir nok enten Easywalker eller TFK tror jeg..

Fortsetter under...

Jeg har også lyst på vognen av alle samme grunnen som deg, men som deg er det sportsvogn delen som gjør meg i tvil.. To forskjellige butikker (som selger vognen) har sagt at sportsvogn delen er et problem pga størresen.. Likevel er jeg veldig positiv til vogna og litt misunnelig på alle som har den.. :-)

Annonse

Vi har akkurat kjøpt en bugaboo cameleon, ikke fått den enda, men tror ikke den er mer åpen enn andre vogner på markedet. Det er jo avhengig av hva du kler barnet opp med. Somregel er de godt kledd på vinteren, så tror ikke det blir noe problem. Hvis en bruker en god pose, så hjelper det mye.

Poden vår på snart 2 har en lammeskinnspose som han bruker i TFK`en, jeg bruker regntrekket hvis det blåser veldig. En tilpasser hvordan vognen er. Jeg fikk høre cameleon sportsdelen var liten, men ble positivt overrasket når jeg så den live;)

For vår del så blir TFK`en arvet hvis/når bugaboo sportsdelen blir for liten:D

Vi bruker sportdelen nå, og snuppa svetter nedi der..... Kalersjen er jo slett ikke liten. Når du bruker den midterste innstillingen (hvile) går kalersjen langt fram, og det kan ikke være noe annet enn lunt inni der. Vi brukte en tid voksipose, men den er nå byttet ut pga at hun svettet slik nedi den. Kommer jo litt ann på hvod du bor, selvfølgelig, men tror ikke det er noe "problem"

Vi er veldig fornøyd med vognen, i alle fall!

hvem har egentlig sagt at barna vil ha så innmari stor plass rundt seg egentlig?

jeg har faktisk hørt om de som sover bedre i en bugaboo, nettop fordi det er litt trangere der, at de føler seg "tryggere" på en måte..

Bagen er ganske stor så den bruker man kanskje litt lenger enn vanlig, og den er jo superlun.. og det er jo ikke når du bytter over til sportsdelen at sportsdelen er liten, for da er jo ungen også liten enda. er vel mer det at den blir trang etterhvert som ungen nærmer seg 2 år og da må man vel kanskje regne med å bytte til en litt større vogn hvis man fortsatt vil ha en god å lun vogn.. kommer vel litt ann på årstiden..

Men det er vel ikke så mange 2-3 åringer som strengt tatt ligger i den luneste største sportsvogna med pose og sover flere timer om dagen??

Når ungen blir større er det vel også mer behov for en slags stol lignende enklere vogn uansett???

Jeg har Bugaboo, men har kjøpt Brio Happy som vintervogn da jeg ikke fikk plass til lammeskinnsposen min i Bugabooen. Synes også vogna blir veldig stiv å trille med vinterhjul. Tror ikke man kan ha vogna ut vognperioden da barna fort tar opp i kalesjen. Men når dette er sagt er det en fin og lett vogn i sommerhalvåret da!

Har nettopp bestilt buggis :) Er klar over at den neppe holder ut vognperioden, men landet på at vi heller vil ha en vogn som er liten (les: lett å manøvrere), lLETT og med gode funksjoner (som feks. muligheten til å vende sportsdelen mot oss) i de par første årene for så å kjøpe noe annet, enn å trille et "drog" hele veien for å sikre oss at vi kan ha vogna til ungen er 4:) Om dette ikke er de viktigste tingene for deg er kanskje TFK eller EW like greie valg - virker som veldig gode vogner begge to! Hva angår sportsdelen på buggisen om vinteren har jeg gjort litt "research" på forumene rundt omkring, og det ser ut som om de som har har hatt vogna en stund stort sett er fornøyde også med dette. Mange bruker Odenwälder Lammy-pose på vinteren. Men jeg har jo ingen egne erfaringer ennå da...

Annonse

Har kjøpt en bugaboo nå og syns den virker lun nok siden kalesjen kan dras så langs frem. Fikk fint plass til dunposen med lammeskinn inni, så tror ikke det skal bli noe problem. Men kalesjen er jo litt lav under "taket" så regner med at etter 2 - 2,5 års alder blir det nok litt trangt, men jeg tenker uansett kjøpe en sportsvogn a la simo e.l til å bruke de værste vinterdagene, til sovevogn i bhg og div. Tror ikke det finnes èn vogn som kan oppfylle alle behov. Orker ikke ha simo kombi e.l igjen, har slitt meg ut på sånne tunge vogner før.

Ja, dette tenker jeg også...min nå 3 år gamle gutt har nesten ikke brukt vogn i det hele tatt siden han var 1,5 år. Bare trille en gang i ny og ne - så noen svær sportsvogn med plass til en kjempestor pose var ikke nødvendig her i allefall;o)

Jeg brukte vognen til ham mest første året, da jeg var i permisjon - tror det blir mye det samme denne gangen også - så da er jo Buggisen perfekt for vår del - en lett vogn som brukes mest på småturer og på handling/reise etter fynte 1 år:o)

Til deg anonyme som ler av at min jente svettet i voksiposen i buggisen. Veldig kjekt at du tar slik på vei for et innlegg.... Du må jo være... ?! Ja, ja -deg om det. Hun hadde nok svettet i andre vogner også - men jeg mener vel generellt at foredre pakker på ungene mye klær og mye poser og i det hele tatt. Men hun er under året ennå, og har rikelig med plass, så det skal du ikke bekymre deg for - men det gjr du vel neppe!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...