M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Heihei:-) Jeg bare lurte på om dere som er gravid hadde problemer med å bli det, eller om det gikk fort? Jeg er litt overvektig og er redd det gjør det verre å bli gravid. Er i 4 pp nå, så har jo ikke prøvd så lenge enda da men... Blir glad for alle svar fra dere med erfaring!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Jeg er en av dem med virkelig høy BMI. Med førstemann var jeg 30 år når jeg ble gravid og BMI på 43. Da klaffet det i 3.pp. Denne gangen var jeg nesten 33 år, BMI på 44, og da klaffet det i 4.pp. Så for meg har det altså gått rimelig kjapt. Jeg har heller ikke hatt noen plager i svangerskapet bortsett fra kvalme i begynnelsen og bittelitt bekkenplager helt på slutten med førstemann. Fødselen gikk også greit første gang, så denne gangen gruer jeg meg ikke :-) Jeg har heller ikke lagt på meg så masse når jeg har vært gravid. Første gangen begynte jeg ikke å legge på meg før i uke 28, og det jeg la på meg var nok stort sett vann, for når jeg kom hjem fra sykehuset veide jeg 8 kilo mindre enn når jeg ble gravid. Denne gangen har jeg ikke kommet lenger enn uke 23, men er ennå 1 kg i minus, så jeg håper jeg klarer å la være å legge på meg masse denne gangen også. Det må kanskje sies at jeg er i relativt god form selv om jeg er stor for jeg har alltid vært aktiv både med turgåing og trening, og det tror jeg er en stor fordel så lenge jeg er så stor som jeg er. Lykke til!!!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2008 ååå tusen takk:-) Det var oppløftende å lese!!!!!!!! Jeg er også flink å trene. Går turer, sykler på trimsykkel, og svømmer. Utrolig kjekt å lese hvor bra det går med deg!!! Lykke til videre du også!!!!!!!! :-)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har vel en BMI på rundt 36 mener jeg, og jeg ble gravid i 2 PP!
gullet0305+09 Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Hei Jeg har BMI på 39 og for meg klaffet det i 3. prøveperiode. Og det etter flere års bruk av p-piller. Så lykke til!!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2008 åååå tusen takk for svar!!! Utrolig kjekt å høre:-) Lykke til videre til dere!!!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Er overvektid, 119 kilo før jeg ble gravid- 169 høy. Ikke regnet BMI, jordmor synes det var noe stort tull (heldigvis) Brukte kun 2 måneder før spiren satt. Og jeg som trodde det skulle ta mye lengre tid grunnet min overvekt. Sikkert ulikt for alle sammen, men for oss tok det hvertfall kort tid!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå