Gå til innhold

Slim og blod i bleien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 4 1/2 mnd hadde litt slim med blod i bleien i morges. Dette har ikke hendt før. Vi har begynt å la ham smake litt hirsegrøt hver kveld, for å la ham langsomt venne seg til fast føde. Ser at kumelk kan gi blod i avføringen, men hirsegrøten lages med mm, og jeg (full)ammer ellers.

Ringte helsestasjonen, men de er stengt i dag pga kurs... Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha ringt legevakten,, bare sånn for sikkerhetens skyld ;)

Har erfaring med litt eldre barn og blod i bleien men uten slim så tørr ikke svare på hva det kan være ;)

Skrevet

Oj da, har han vondt i tillegg da, og er bæsjen grønnlig?

Begge mine hadde det, pluss magesmerter, det viste seg å være b.l.a.hissig melkeproteinallergi .Jeg ammet, men spiste meieriprodukter selv, slik fikk de også melkeproteiner i seg..(Måtte begynne på melke-og soyafri diett, og da ble begge helt fine. De måtte også gå på allergidiett da de begynte på fast føde)

De var 6 og 2 uker da vi merket det, hadde da bæsjet blod og slim noen ganger. Vi måtte også ta vare på bleien og vise den til sykehuset (oppbevarte den i kjøleskapet godt innpakket i plast, he-he).

Ellers kan det jo kanskje hende at han har fått irriterte tarmer av hirsegrøten, hirse er kanskje litt heavy??

Hva med Maisgrøten til Nestlé, den er jo veldig lett fordøyelig..

Ser forresten at du blander med mm, da blir den jo veldig tynn i konsistensen pga.enzymene. Du har ikke blandet i ekstra grøtpulver/mel da? Da blir nemlig grøten altfor mektig...

LYKKE TIL, det er sikkert ufarlig og harmløst:-)!

Skrevet

vi opplevde det med jenta vår, masse slim, og noe blod. grønn bæsj. var hos legen men de mente det var ufarlig dersom det ikke kom mer, og hun ikke hadde smerter. kunne være rift.

det skjedde forresten en ukes tid etter hun hadde fått smake på maisgrøt.

hvordan gikk det med dere, var dere hos lege eller? ser jeg er "litt" sein å svare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...