Gå til innhold

Vurderer å prøve Damiana... flere som vurderer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har funnet dette på nett:

URTENS EGENSKAPER OG VIRKNING

Afrodisiakum, nervestyrkende, tonikum, antidepressiv, urindrivende, avførende, mildt menstruasjonsregulerende, krampeløsende, antiseptisk, slimløsende, blodrensende, aromatisk.

URTEN KAN BRUKES VED FØLGENDE HELSEPLAGER / SYKDOMMER

Impotens, frigiditet, inkontinens, ufrivillig sædavgang, sengevæting, depresjon, angst, smertefull menstruasjon, infertilitet, hetetokter, urinveisinfeksjoner, blærebetennelse, forstoppelse, kolikk og hoste.

Middelet har avgjort en styrkende effekt både på sentralnervesystemet og hormonsystemet. Med bakgrunn i plantens innholdsstoffer antas det at det er alkaloidene som kan ha en testosteronlignende virkning. Som et antidepressivt middel blir damiana ansett for å være særlig virksom i tilfeller av angst og depresjoner der det er en seksuell faktor. Den er blitt anbefalt som en urt som kan brukes til å øke antall sædceller hos menn og til styrking av eggstokkene hos kvinner. Damiana skal også kunne balansere hormonene hos kvinner, og er derfor blitt brukt mot hetetokter og andre plager i overgangsalderen.

Den er imidlertid til nytte for både kvinner og menn, da den betraktes som styrkende for reproduksjonsorganene hos begge kjønn. Damiana ordineres ofte ved smertefull og forsinket menstruasjon og brukes spesielt ved hodepine i forbindelse med menstruasjonen.

Fant også dette på frøyaklinikken: Damiana: Dette preparatet finnes til både kvinner og menn og viser seg erfaringsmessig å øke fruktbarheten. Kan også gi økt lyst.

Skrevet

hm kanskje jeg skal vuredere d....

sliter med sexlysten jeg da... hehe...

hvordan går d med deg?

så du hadde testet positivt også begynte du å blø...

håper d går bedre med deg...

hadde d helt likt denne mnd selv.. veldig frustrerende...

men snart lbir d våres tur:)

lykke til...

Skrevet

Har det egentlig ikke noe særlig... alle disse kjemiske graviditetene og saène har slitt på sexlivet.

Derfor jeg lurte på om jeg skulle prøve den :)

Skal jo få opp sexlysten, samt bedre ting der nede.

*vidundermedisin*? hih

Skrevet

er ikke alene om å slite med sexlysten... syns skikkelig synd på samboer jeg, kommer med dårlig unnskyldninger hele tida....

off, får helt vondt av deg jeg.... jeg lærte hvertfall noe nytt denne mnd og d er at jeg ikke skal teste før en stund etter ikm framover... jeg orker ikke å få positivt resultat og så negativt... veldig frustrerende....

håper du kommer deg ovenpå snart og at du får opp sexlysten og at d klaffer for dere:)

lykke til:)

Skrevet

uff, Lioevr!

Jeg hadde ikke fått med meg at du har blødd igjen. Er du sikker på at det er over? Det var virkelig din tur nå. Hvor mange ganger har du mistet nå? Jeg har vært her inne i 15 mnd, så jeg har fulgt med deg en stund.

Håper dere kommer dere ovenpå igjen snart....

Skrevet

hei hei snart4barn

Joda, er desverre helt sikker på at det er over.

Var nok en kjemisk graviditet det der. Pos test 4 dager før IKM, og startet med spotting dagen før.

På IKM dagen gikk det over i kjempekraftige blødninger og sterke smerter (kanskje det var sa?)

Fikk pos cb digital på lørdag, og i morges var den negativ *sukk*

Er på vei oppover igjen nå. Føles bare så sinnsykt jævlig mens det står på som verst med blødninger og smerter.

Har bestilt Dmiena nå da, skal bedre både sædkvalitet og eggstokker pluss masse annet. Får håpe at det kan hjelpe :)

Hvordan er det med deg nå da? hvordan ligger du ann?

klem klem

Skrevet

Jeg opplevde det samme i okt. Fikk pos. test dagen før ikm. Ble svakere dagen etter,, og tanta kom to dager etter ikm. Ble gravid i des. igjen, men mistet i jan, igjen. Jeg tenkte som så på den kjemiske, at nå nærmer det seg i hvert fall. Det stemte, selv om det ikke holdt helt ut. Prøver for fullt igjen nå, selv om jeg ikke har hatt mensen etter utskrapningen. Regner med å bruke litt tid denne gangen også.Ble ikke gravid før 11.pp etter forrige MA. Trøster meg med at jeg var mye kortere på vei denne gangen, så jeg håper da at kroppen kommer seg raskere igjen. Har kjentes ut som om jeg har hatt el, og i dag hadde jeg litt stikninger og en liten blødning. Får bare vente å se. Jeg har jo barn fra før, men savner en liten attpåklatt. Enda mer etter at vi mistet så sent i fjor.

Vi får gå videre sammen og holde motet oppe.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...