Gå til innhold

Interiørtips - noen som er gode på det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo kjøpt hus og prøver å planlegge litt. Men jeg er jo så dårlig til å se det for meg. Veggene i stua er hvitmalt panel, taket har himling og er hvitt. Har spisestuemøbler i mørkt tre og sort skinn, har ellers mellombrun sjenk og vitrineskap. Stor peis i stua. Har også en stort sort recliner i skinn.

Kjøkkenet har åpen løsning, men vi ser det ikke fra sofakroken. Usikkert om vi velger sort høyglanskjøkken eller hvitt - med stål hvitevarer.

Trenger tips til sofa, gardiner og event annet tilbehør. Anyone??

Skrevet

Heisann!

Er jo så mange kjekke interiørblader (hus, hjem, hytte.... Vet a søren jeg hva de heter, hehe). Ta deg en tur på en butikk med godt utvalg i blader, evnt i en bruktbu hvor gamle blader selges. Synes alltid jeg ser bilder av flotte rom jeg, får jo lyst å forandre på noe HELE tiden.... =)

Men jeg tenker; "En gang når vi kjøper oss hytte, DA..... Da skal vi ha det sånn!"

Er vel også noe sånn "Dekor ute og inne" program som går? Eller bare gamle episoder av "Homsepatruljen". Eller bare få tak i en homse rett og slett.... Hehe! Ofte flinke på denslags dem.... (Neida, bare tuller!)

Skrevet

Haha, ja, jeg har jo noen homsevenner, så kanskje det :)

Jeg kjøpte meg noen interiørblad men synes det blir litt for spesielt og ekstremt dyrt. Og så innreder de hus og rom som gjerne er arkitekttegnet og det gjør det igjen vanskelig å ta med seg enkelte gode ideer videre..

Men tusen takk for at du svarte ihvertfall :D

Skrevet

Gratulerer med huskjøpet! Jeg er ingen ekspert, men veldig interessert i interiør. Er nettopp "ferdig" etter å ha pusset opp hvert ledige minutt i fem år....

Syntes jeg fikk mange gode ideer fra de vanlige ukebladene, ikke så ekstremt og merkefokusert, dyrt som bonytt o.l.

Når det gjelder sofa, ville jeg valgt svart skinn dersom den skal stå sammen med reclineren, synes det er greit å ha noenlunde samme farge/stil på de store tingene, så kan du heller friske opp med farger på gardiner og eventuelle pynteting.

Ellers ville jeg tatt noe som passer til huset. Vårt er fra 1917, så her har vi forsøkt å føre det mest mulig tilbake til den opprinnelige stilen, kjøpt masse møbler på auksjoner og antikkmesser osv. hva slags stil er huset ditt da?

Lykke til!

Skrevet

HEi!

Virker som du har endel like møbler som meg....mørke og litt tunge møbler - det er veldig stilig til lyse vegger.

Jeg ville nok valgt en sort skinnsofa i og med at du har en sort recliner. Synes det er finest når man ikke blander så mye.

Ei veninne av meg har kjøpt helt tynne sorte gardiner som ikke er "tette" om du skjønner...som det er svakt mønster på- ser ut som små hvite/ sølv sommerfugler på....de gjorde seg veldig.

Og for å myke opp litt er det fint med en rød blomst eller noen slike små fargerike detaljer.

Kan forandre hele stua sitt inntrykk ved å bare skifte farge på duker og puter når man han en slik stil....

Syns det høres veldig fint ut )

Skrevet

Tusen takk for gode tips. Jeg ville vel helst egentlig unngå skinnsofa, rett og slett fordi jeg ikke synes det er noe behagelig å sitte i. Men, som dere sier, det bør jo stå i stil.. Men blir det ikke mye mørkt med det mellombrune jeg har av møbler også?

Huset er bygt i 89/90, så ikke så veldig gammelt. Det er nesten bare furu der nå, tidsriktig på 90-tallet, men ikke nå :)

Og en annen ting, passer det med et sort høyglanskjøkken tror dere??

Skrevet

Enig i at skinnsofaer ikke er det behageligste, kan lett bli klamt, men det går jo an å ha et pledd, dessuten er det veldig praktisk når snuppa begynner å gå rundt med klinete fingre!

Furu kan jo bli fint det, hvis du maler litt. Ellers gir det godt feste for gipsplater hvis du har tenkt å tapetsere.

Sort kjøkken blir sikkert fint, da binder du stua og kjøkkenet mer sammen, siden du har mørke stue-/spisemøbler.

Skrevet

Du har jo en del mørkt og bør spille videre på det. MEN: Velg lyse gardiner, puter, pledd etc. Ellers blir det veldig mørkt. Ville gått for lyst kjøkken med sorte eller stål hvitevarer.

Skrevet

Ja, jeg vil ha hvitt kjøkken, sambo vil ha svart.. :)

Tenkte å friske opp med en sprek farge, men klarer ikke bestemme meg. Turkis er litt oppbrukt og rødt for julete, eller??

Skrevet

Turkis er kjempefint! Du trenger absolutt ikke følge mote så lenge det er en farge du trives med. Dessuten er jo blått alltid in, så hvorfor ikke turkis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...