Gå til innhold

hva er laposkapi...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det skrives vel ikke sånn, men fikk tlf fra riksen idag og de visste ikke helt om jeg skulle ta det,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Laparaskopi, kikkehullskirurgi. En metode for å bl.a se om egglederne er åpne. De går inn med små snitt under navlen, kjører en blå væske gjennom egglederne mens de ser i kameraene. Noen ganger gjør de inngrep samtidig hvis det er behov for det. Sikkert flere som vet enda mer, men hvis du søker på nettet finner du nok masse info. Jeg for min del hadde en del plager i etterkant av inngrepet, men det gikk ganske så bra.

Lykke til!!

Skrevet

Lapraskopi er som maja sier kikkhulsoperasjon. Dette er den eneste muligheten for å finne ut om ma har endometrise, om du har åpne eggleder kan du finne ut med både HSG og LAP. Hsg er en enklere utførelse enn LAP, da sprøyter de bare blåveske inn i egglederene og ser det hele på en skjerm, det er vel en slags ultralyd. Jeg har tatt begge og alt vare bare bra. Etter LAP så er det ofte en uke sykemelding mens HSG er en ganske enkel ting å utføre, tilbake på jobb dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...