Gå til innhold

Hvordan lage undervisningsopplegg (musikk) om "Dyrene i Afrika"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På onsdag har jeg blitt satt til å ha en musikktime på mellomtrinnet for elever som ikke kan så mye norsk. Elevene skal lære seg "Dyrene i Afrika" med bevegelser etc til. Men hva slags bevegelser etc kan man ha til? Hvordan legge det opp? Takknemlig for forslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal sangen brukes til noe? framføring elelr noe sånt? hvor mange timer har du til rådighet?

er jo ikke stort du rekker på en time...

kan jo være nødvendig å gå gjennom teksta bit for bit for eksempel hvis de ikke kan språket.

har du liten tid så ville jeg gjort det forholdsvis enkelt med litt rytmeinstrumenter og kor (gjerne dele dem inn i grupper og variere litt)

om noen er gode på feks gitar elelr noe så går det an å la dem akkompagnere

Skrevet

mellomtrinnet??? er ikke det en litt vel barnslig sang for såpass store barn?? mange timer skal du holde på??

Skrevet

Takk for svar.

Har sunget sangen for elever på mellomtrinnet før, og de syns den var gøy, i hvert fall. Men da var det uten bevegelser.

I utgangspunktet en klokketime til rådighet, men kan følges opp senere, så litt opp til meg. Jeg trenger jo ikke å lære dem hele sangen heller, bare noen få vers.

Skrevet

om de er "gode nok"2 i norsk, ville jeg latt dem dikte eget vers...

eventuelt delt dem i grupper, og latt dem lage bevegelser sangen hver sine vers - og la dem fremføre...

kan også lage rap ut av dem, der noen rapper, andre gjør bevegelser...

Skrevet

hvilken klasse jobber du vanligvis i??

(lærer selv, serru:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...