Gå til innhold

hjelp! noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei jente på 3uker. og som jeg fullammer å d går bra. helt til nå, ettersom jeg har fått sår brystvorte. tenkte jeg skulle la være å amme henne på den såre puppen å pumpe meg på den såre frem til den blir god? eller fortsetter den å være like sår dersom jeg pumper? å hvor lenge må jeg pumpe den puppen til den blir fin igjen ca? hvor mange dager ca?

å så har jeg tenkt å pumpe meg, være vekke fra gulle mer en 3-4timer en gang. så tenkte jeg kunne prøve å pumpe å se.

hvor mye skal jeg pumpe og hvor mye spiser de hvert måltid?

og hvis jeg skal fryse flere måltider, hva fryser jeg det i?

(gullet er ca 4100g).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med såre brystvorter tror jeg. eneste er at jeg ble sår de første dagene og fortsatte bare med ammingen. Det gikk plutselig over.. =)

Jeg aner ikke hvor mye man trenger å pumpe, men pump opp masse :) Bedre med for mye enn for lite :)

Det finnes poser man kan fryse mm i :)

Skrevet

les på ammehjelpen.no om såre brystvorter

ang hvor mye melk - kan du finne en kalkulator på kellymom.com

Skrevet

Jeg har Avent sin pumpe og til den kan en få kjøpt plastglass som en fryser melken i. Du pumper den rett i glasset, setter lokk på og fryser. Kan brukes flere ganger. Disse posene er engangs, men tar jo mindre plass. Bruker du poser, bør du varme melken i posen, ellers mister du en del næringsstoffer som blir sittende igjen i posen.

Skrevet

har prøvd begge deler men må si det er mye enklere å bare gi erstatning i stedenfor å drive å fryse og tine osv..

pump til det er tomt ;) og gi henne så mye hun vil ha. når hun er mett så slutter hun å suge fra flaska ;)

Skrevet

jeg har et tips til såre bryster!!det halp på meg ganske kjabt,fortsette me å amme brystet selv om det var sårt lufttørka det og smørte på en salve som heter purelan....en gul tube!denne er faktisk og kjempe god på såre lepper=)å den trengs ikke vaskes av når babyen skal ha mat.!klin på med den....smører jo bare leppene til den lille også.Det va en magisk salve for meg,var sjikkelig sår en merket fort bedreing!lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...