Gå til innhold

Puregon, kort eller lang regime?

Anbefalte innlegg

Ser dere prater om kort eller langt regime. Vi var til forsamtale i dag. Der fikk jeg vite at det er denne (Puregon) jeg skal bruke. Desverre så fikk jeg mensen akkurat i dag, derfor må jeg ringe om fire uker når det er første mensdag igjen og så vente tre uker (til en uke før neste forventet mens der igjen) før start med spray. Så det går plutselig over to måneder før uttak/innsetting, enda jeg nå trodde det kom til å gå unna... men men.. Bare lurte på om jeg har fått kort eller langt regime som jeg ser dere prater om..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136680739-puregon-kort-eller-lang-regime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Du skal gå på lang regime så lenge du skal begynne med spray tre uker etter mens.På kort regime beynner man rett på sprøyter på mensdag 2-3. Tror ikke legene setter noen på kort regime før de event. hvet hvordan man reagerer på hormonene. Ønsker deg masse lykke til!

Hei Siv 25!

Du er nok på langt regime iom at du skal starte med spray 3 uker etter mens. Med kort regime starter man rett på sprøyter, og tar det i ca 15 dager før man tar ut egg.

Med spray nedreguleres man helt, før man settes på spray.

Men, hvorfor kan du ikke starte på spray 3 uker etter denne mens? Hvorfor må du vente til neste? Det virker jo som at du er kommet så langt at de vet hvilken behandling du skal ha.

Hei.

Det er langt regime som de andre her skriver.

Spør klinikken om du ikke kan begynne å spray på 20-21 dag i syklusen din nå vel?

Jeg skal ha kort regime nå og skal ha p piller først og starte rett på puregon 4 dag mens og ul på syklus dag 8.(3 dager på sprøyter før ul, så avgjøre hvor lenge til jeg skal sette sprøyter) Tror ikke jeg skal sette sprøyter i så mange dager bollipompa. Det er nok individuelt.

de har ikke plass til meg på riksen i denne syklusen.. I dag har jeg snakket med de igjen, for etter beregninger gjort etter informasjonen i går så er det ikke lett å gjøre det til de datoer som de sier. Jeg er student og skal i praksis, og kan ikke få så mye fravær da. Derfor ble jeg enig med sykepleier på riksen i dag at jeg skal begynne med hormoner i mai og ha uttak/innsetting i uke 24 (tror jeg det var) i juni. Så det blir litt ventetid.... Men det får bare være, da kan jeg slappe av i den viktigste rugestarten med litt tidlig sommerferie!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...