Lita jente på vei :-) Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Jeg vurderer å starte med NKI nettstudier (regnskapsskolen). Noen som har erfaringer med NKi studier, enten regnskapsskolen eller andre? Hvordan la dere det opp? Har planer om å ta dette i barselperioden. Hvordan har event tilbakemeldingene vært når dere søker jobb etterhvert, med at det er NKI studier man har papirer fra? Jeg orker nemlig ikke tanken på en skolebenk .. :-( Håper på mange svar :-)
Supertea Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Jeg tok generell studiekompetanse der, og var veldig fornøyd med måten undervisningen var lagt opp. Så lenge man fulgte 'oppskriften' på nettet var det lett å lære seg pensum. Du får også god oppfølging. Har ikke brukt dette til å søke jobb så jeg vet ikke hvordan arbeidsmarkedet ser på det.
mammamor82 Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Dytter, dytter.... lurer selv på nettop dette!!!!
LilleBanan blir storebror Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har skikkelig DÅRLIG erfaring! Det er dyrt og utrolig vanskelig å få tak i lærerne når man trenger råd og veiledning.Tilslutt ville jeg si opp hele greia da oppfølgingen og tilbakemekdingen var lik 0!! Holdt på i flere uker for å få tak i de rette folkene. De var enten på ferie, kurs, møte, fleksi tid.... All verdens unnskyldninger. I mens dette foregikk fikke jeg inkassoregninger i fleng. Var helt forferdelig, fikk ikke sove om natta eller noe :/ Den siste gangen jeg ringte å spurte etter kontaktpersonen min fikk jeg beskjed om at han ikke var tilbake fra ferie før om 1 uke. Jeg la på å ringte opp igjen for å høre om oen jeg hadde glemt å spørre om å da var det HAN som tok tlf, han som var på ferie og ikke tilbake før om ei uke. Lukta muffins av hele NKI spør du meg. Fikk nå tilslutt sletta regninga og avslutta studiet. Men DET var ikke bare bare. Glad jeg er kvitt det problemet Det var nå min historie og erfaring:)
fjollefrua Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 har ingen erfaring,men vil bare minne om at hvis planen er å ta utdanning i barseltiden, så regner jeg med at du vet at du ikke får foreldrepenger? Kan ikke ta fulltidsstudie mens man er i permisjon. Kan ta deltidsstudie, og søke om tidskonto i tilfelle da...
Lita jente på vei :-) Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2008 OI ! nei det har jeg ikke tenk på........... Men siden dette er deltiddstudie kan jeg evt ta tidskonto da............. Men da får jeg bare 50% av lønn da? Hadde tenkt til å ta 44uker m/ 100% GRRRRRRRR - mye man skal tenke på!! Men blir NKI studier registrert som utdanning????
fjollefrua Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 så lenge det regnes for 1/2 år eller 1/1 års studie så er det utdanning. kun kurs som ikke regnes for utdanning. men kurs er som regel bare en langhelg eller noe... åjada, mye å tenke på ja. jeg begynner kurs i sommer og høsten. 4 forskjellige kurs over 4 langweekender. er ferdig i permisjon i januar og da begynner jeg helårsstudie som går en helg i måneden... til og med en helg i måneden regnes som utdanning pga det går over en lengre periode... egentlig litt teit da jeg tror det egentlig er mange som ønsker å ta noe utdanning i permisjonstiden. ihvertfall de som har en far som har mulighet til å være litt hjemme med barnet. min mann jobber turnus og er mye hjemme så jeg kunne ha studert mye mens jeg gikk i permisjo, men neida, det setter de en stopper for ja med alle lover å regler
Mamman*til*Lukas Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Gjelder dette også hvis man tar bare ett fag for å få generell studiekompetanse? Jeg holder på med mattekurset på NKI, altså videregående skole. Har det noe å si for permisjonen??
fjollefrua Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 er litt usikker på det, men vet ihvertfall at du ikke kan starte opp med studie. jeg ville ha tatt en tlf til nav å sjekket hvordan det er hvis du er midt i semesteret...
Lita jente på vei :-) Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2008 Hmmm, da må tankeprosessen i gag her............... Zalto; virker som du har sjekket dette tidligere; Hvordan tror du da det stiler seg med å ta dette studiet i deler? Man kan ta det i 4 kurs istedetfor et studie. Hvis jeg da f.eks tar 2 kurs i permisjonen, vet du da om det vil virke inn? Ulempen med det er at det blir 9000 kr dyrere og at man muligens ikke får samme tittelen etterpå, men det er jo evt en mulighet...... Evt andre som vet ? Hvor finenr jeg regler om slikt uten å ringe nav ?
Grateful mom Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 Jeg mailet med NAV ang det å ta deltidsutdanning. Min utdanning går over ca 2,5 år, starter i september-08. Jeg har termin i slutten av mai-08. Undervisningen er lagt opp til at jeg må på skolen en helg ca annenhver mnd. Dette var ikke noe problem, og ville ikke gå utover foreldrepengene mine siden jeg skulle ha den daglige omsorgen for barnet. Så hvis noen har planlagt noe som ligner dette så skal det altså ikke ha noe å si.
Lita jente på vei :-) Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. januar 2008 :-) Da skal jeg maile NAV og høre med de :-) *krysser fingrene *
Topp 10. Skrevet 29. januar 2008 #13 Skrevet 29. januar 2008 Gjerne send meg en pm når du har fått svar fra nav... Jeg tar et studie via nki siden 01.01.07, og skal forhåpentligvis være ferdig til høsten 08 da samboer skal ta resten av permisjonen! Jeg får ingen for for støtte og tar studiet på min fritid og har jobbet 100% i over 6mnd slik at jeg har jobbet opp retten til foreldrepenger!!
Lita jente på vei :-) Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 30. januar 2008 Dytter denne litt for å se om fler av dere har erfaringer på ene eller andre fronten ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå