mossik en av hver pluss en til Skrevet 28. januar 2008 #1 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei. Forrige fødsel var veldig tøff, og endte i KS etter nesten to døgn da lillemor lå som stjernekikker og med hodet på skrå og ville rett og slett ikke komme ned bekkenet. har nå søkt om KS og vært inne på samtale. Legen mente at om jeg absolutt insisterte skulle jeg vel få KS, men hun ville at jeg skulle på samtale med jordmor på sykehuset først og diskutere alternativer. Et av alternativene er å bli satt igang et par to-tre uker før termin, og så ha lav terskel for å gi seg og ta KS. Mitt dilemma er at jeg har hørt at det å bli satt igang kan gjøre at hele fødsel blir lett heftig og veldig brå. Nesten som styrtfødsel og sjangsene for revning etc er større, og at de eventuellt kanskje ikke ha tid til å vente på KS. Noen med innspill/synspunkter på hva jeg burde gjøre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136679399-erfaring-fra-ks-kontra%C3%A5-bli-satt-igang-f%C3%B8r-termin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vesle Bie Skrevet 31. januar 2008 #2 Del Skrevet 31. januar 2008 Hei !! Jeg har født to stjernekikkere, begge med hastekeisersnitt. Første gang lå jeg med sterke rier (etter å ha blitt satt i gang) i åtte timer, uten å få åpning, før de bestemte KS. Andre gang lå jeg med rier i over 20 timer, og hadde da 1cm åpning. Akkurat som deg, kom ikke barnet ned i bekkenet, på grunn av leiet. Viss jeg var deg ville jeg ha sjekket bekkenet. Jordmor og lege mener mitt bekken er formet slik at barnet alltid snur seg med ansiktet opp. Dersom dette også er tilfelle for deg, kan det vere best å planlegge KS. Dersom du velger å prøve vanlig fødsel, ville jeg ha klarert 100% med fødeavdelingen at du ikke skal ligge like lenge som sist. Da jeg hadde ligget et par timer med nummer to, sa jordmor som gikk av vakt at neste jordmor kom til å bestemme keisersnitt dersom ikke åpningen var større når hun kom på vakt, på grunn av min historie. Jordmor som kom på vakt var sommervikar fra Danmark, og hadde ikke tenkt å ha KS på sitt skift... Det ble da 20 lange timer... Det er naturligvis opp til deg hvordan du vil føde, undersøk litt med lege, jordmor og sykehus hvordan det kan gjøres. Uansett lykke til ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136679399-erfaring-fra-ks-kontra%C3%A5-bli-satt-igang-f%C3%B8r-termin/#findComment-136716511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå