Gå til innhold

Endringer på skattekort når man har fått barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man gjøre endringer på skattekortet når man har fått barn?

Enn når man har tatt opp huslån?

Hvilke endringer må man gjøre, og hvordan gjøres det i så fall?

Har ikke peiling på slikt.. Flaut.

Skrevet

Jeg har tabellkort, dersom det har noe å si.

HI

Skrevet

Har du tatt opp huslån i forhold til grunnlaget for ditt skattekort, kan du få gjort endringer på skattekortet ditt. Vanlig lønn uten tillegg (eks renter) eller fradrag (også renter), gir tabell 7100. Har du tatt opp huslån og regner med å betale eks 30 000 i renter på det lånet i år, kommer du isteden ut med tabell 7110 (husker ikke helt om det blir riktig men hvertfall en annen tabell enn det du har). Den nye tabellen gir da et litt lavere trekk for din inntekt, slik at du sitter igjen med litt mer i mnd.

Når det gjelder barn fører det i utgangspkt ikke til noen endringer, men hvis du betaler for barnehage kan du trekke fra 25 000 pr år for ett barn, og kan da også få nytt skattekort. Annet er det ikke hvis du da ikke er enslig forsørger og kommer i klasse 2.

Skrevet

Du kan gjøre endringene selv på www.skatteetaten.no, klikk deg inn på endre skattekort, du må ha personnummer og pin-koden din tilgjengelig (fra skattekortet du fikk tilsendt).

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har tidsbegrenset uførestønad. Får bittelitt ekstra utbetalt nå som jeg har barn. Det er vel derifra jeg har det at jeg skulle gjøre endringer på skattekortet. (Var i en flere mnd lang tåke etter fødsel, og husker ikke hva eller hvor jeg har lest noe som helst..)

Men man er vel ikke pliktig til å gjøre endringer i forbindelse med huslån? Har ikke fått gjort det heller, enda det snart er et år siden.. Skylder på fødselståka igjen.

Skrevet

Jeg glemte å signere, det er jeg som er hovedinnlegger.

Anonym 18:05 28.01.2008 og nå..

Skrevet

Ikke pliktig nei:) Men hvis du har høyt lån kan det jo være greit å trekke litt mindre i løpet av året:) Men det du betaler for mye får du igjen:)

Kjenner godt til fødselståke ja:) Veldig lett å glemme og å utsette ting, hm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...