Gå til innhold

Noen som har Opel her, eller som har peil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

særiøst?? Har hatt passat før, og selv om den "måtte" på service, så kjørte jeg jo med den.. Trodde det bare var for og si fra at den måtte på service, ikke at det var noe galt med den :( ååå, der gikk sydenturen vår til helvette merka jeg!

hm, ble litt usikker på hvilket lys du egentlig mener, for er det motor-lyset så er det derfor den ikke går fortere, men er det en service lampe som indikerer at den skal inn på service så skal det ikke være noe sperre på farta...

se i boka som hører til bilen, der står det helt sikkert=) slik at ikke jeg tar helt feil her=)

Annonse

Gjest Sekretøsa

Altså, det er til venstre, nede ved den måleren til venstre. Den som måler omdreininger... det er en gul bil, med en skiftenøkkel. Ville jo tro det var servicelampa? Hmm... jaja, får sjekke når gubben kommer hjem. Han er på vei hjem, så kanskje greit og la vær og lese da :o) Hehe. Takk forresten!

Ville nok ikke kjørt mye med bilen nei, fått den inn på verkstedet imorra. På noen biler så viser det bare at den ska ha service snart, men på andre biler så betyr det at det er noe feil med bilen. Ifølge samboeren min så kan grunnen være merket i grillen;)

Annonse

Røde lamper er farlig.

gule lamper er varsel

grønne lamper er opplysning.

Spurte nettopp gubben som har skrudd på opel i 3år.

Han meiner at det er en ventil som kødder. Ofte hjelper det bare å slå av og starte opp motoren igjen.

Slapp av Palmesus, den lampa viser at det er påtide med service. Enten er det 1 år eller 30.000 km(det som kommer først) siden bilen hadde service sist om det er en bensin bil.

At bilen deres ikke liker å kjøre over 100 km/t har nok ikke noe med servicelampa å gjøre.

Stikk innom en Opel-forhandler så kan de nok hjelpe dere med begge problemene.

Må ikke høre på de som sier at du må kvitte deg med Opelen for å bli kvitt problemet. Opel er en bra bil det!!;)))

Gjest Sekretøsa

Det er diesel bil, og den hadde service for 30 000 siden, så ja, det er på tide med en ny. Skal ikke kvitte oss med bilen nei :)

Og det er en 1.9 tdi, så den går glatt over 100, men NÅ så vil den ikke over.. når han kom opp i 2000 omdreininger, så "ga den ikke på" noe mer, om dere skjønner :o)

Er det partikkelfilter på den? Da setter bilen i gang en renselses prosess, da mister ofte motoren litt kraft. Ta deg en tur innom en av mine kollegaer, så kan de sikkert ganske fort fortelle deg hva som er "galt" med bilen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...