Gå til innhold

Trener dere??

2 nøster

Anbefalte innlegg

Heisann jenter!

Jeg har ett vondt strekk på venstre side ved navelen. Føles som noen sliter huden i stykker, eller drar rett ut til siden. Dette får jeg når jeg er ute å går tur, handler eller står/går mye..Er virkelig utrolig vondt! Verker, stikker og blir ømt. Andre som har opplevd dette?

Er straks i uke 20.

Jordmor sa at jeg skulle ut å gå når jeg fikk vondt, men er ikke det litt bakvendt da? Har jo ikke lyst å gjøre ting verre...

Lurte på hvordan det ligger ann med trening? Er det noe dere gjør regelmessig eller setter svangerskapet en stopper for dette?

Evt hva dere trener :)

Fortsetter under...

Det kan være livmoren som strekker seg, det fikk jeg beskjed om, men stol heller på fagfolk enn meg :) Det kan være godt å bevege på seg når man kjenner man har vært lenge i ro. Gikk mye før jeg ble sykemeldt (uke 27) og det tror jeg har hjelp meg mye. Er veldig glad i å gå raske turer, så det er vel min form for trening. Nå som jeg er kommet i uke 33 er det ikke så mye magen som stopper meg, men at jeg er så utrolig trøtt og har et enormt søvnbehov. Dagen strekker liksom ikke helt til. Selvfølgelig handler det om å prioritere, men nå gjør jeg det jeg orker så får det heller være med resten :)

Trener og trener.... Fram til uke 15-16 så var formen så dårlig at sofaen var eneste mulige tilholdssted. Så ble det jul, og så måtte jeg prøve å få jobbet 100% i noen stakkarslige uker. Men nå begynner jeg med litt sykmelding, og formen er god bare jeg hviler litt innimellom, så nå framover skal jeg være flink til å gå turer flere ganger i uka. Får raskt kynnere og vondt i ryggen når jeg har vært litt i farta, men gåing må vel bidra til at ryggen blir bedre, iallfall?

jeg har ikke trent aktivt i svangerskapet... men har gått tur hver dag jeg har orket.. bare å følge dagsformen,, men godt å bevege seg litt.. noen dager har det selvfølgelig vært tur på kjøpesenter.. blir mye gåing da og.. hehe.

nå er jeg i uke 33 og går ikke noe lenger.. glatt og orker ikke.. kjøre til butikken og handle er alt jeg makter...

følg dagsformen.. gjør det du orker.. men jeg hadde faktisk mine beste uker fra uke 20 til 28-30... gjør ting mens du orker.. glad jeg har alt i hus nå.. makter ikke shopping nå...

Var hos JM i dag og hun var fryktelig masete om dette med å gå tur og holde seg aktiv mens man kan.

Men jeg gjør det jeg klarer.. Har jeg en god dag, hvor rygg og ribbein er behjelpelige - så tar jeg gjerne og går litt :) Men har jeg en dårlig dag, så kan jeg ikke det. Jeg har jo vondt. Er viktig å kjenne på kroppen sin - selvom JM syntes jeg virkelig burde gå minst 15 minutter hver dag. Og jeg gjør jo det om jeg kan!

JM sier at frem til uke 30 så er det lettere å bevege seg, etter dette kan det bli for tungt :) Så ta en dag av gangen du, som jeg - også gjør det du klarer :) Ingen kan kreve mer enn det.

Jeg vil vel ikke si at jeg trener, men jeg prøver å gå meg en tur de dagene jeg ikke er på jobb (jobber 30% og er i uke 24).

De dagene som er bra, kan jeg gå en halvtimes tur, mens noen dager blir det ikke mer enn 10 min.

Det er klart at du skal lytte til kroppens signaler! Hvis det til og med blir værre av å gå tur, er det sikkert ikke lurt.

Samtidig er det helt sikkert viktig at vi holder kroppen i form så godt vi kan. Det er jo en enorm påkjenning på hele kroppen mot slutte, og da er det jo om å gjøre å være best mulig rustet for det. Det er vel derfor de maser...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...