Gå til innhold

Lurer på et par ting..

Jaris

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på snart 9 mnd som kom til verden etter et hastekeisersnitt, lurer derfor på om det blir ks neste gang og? Er det noen her som har hatt ks og født etterpå?

Jeg har to år igjen av sykepleiestudiet og har lyst på flere barn når jeg er ferdig. Hva syntes dere er grei aldersforskjell mellom barna? Noen flere som bor i leilighet med mer enn ett barn? Vi bor i leilighet men jeg tror det blir veldig trangt her med et til barn...

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Kommer jo veldig ann på hva grunnen til ks var da.. Har selv et haste ks første gang, men 2 gang fødte jeg vaginalt..

Snakk med legen din om dette, og hva han mener om saken..

Jeg ble egentlig anbafalt ks 2 gang også, men pga komplikasjoner ol... ville jeg ikke, ville iallefall forsøke vaginalt først, og dette gikk fint:) Kjempeglad for det!

Synes 2-3 år er fin aldersforskjell jeg da.. Blir det flere år, kommer kanskje ikke ungene til å leke like mye sammen....

Mindre aldersforskjell er sikkert kjempebra i forhold til barna, men mer slitsomt til foreldrene vil jeg tro....

Lykke til med studiene! :)

Hvorfor ble det hastekeisersnitt? Tanta til samboeren min hadde hastekeisersnitt ved sist fødsel, fordi bekkenet var for trangt. Nå er hun gravid igjen, og må ha et planlagt keisersnitt.

Hvor stor leilighet har dere da? Vi har hus, men leier ut halve huset, så vi bor bare i en etasje på 70kvm. Har stor nok stue, litt lite bad, helt greit kjøkken, gang og yttergang, og to soverom. Ett til meg og sambo, og ett til barna (når nestemann blir stor nok til å sove der inne da). Det går nok helt fint! Mamma og pappa hadde like stor leilighet som oss, og de hadde fire unger... ;o) Barna har godt av å dele rom de første årene hvis de er tettere i alder. Jeg og storebror (to års alderforskjell) har alltid hatt et nært forhold hvor vi kunne snakke om alt, mens jeg og lillebror (fem års mellomrom) har aldri hatt like god kontakt, og søstra mi (7 års mellomrom) og jeg har blitt gode venner for ett par år siden. Hata hu når hu var liten, mens hu alltid så opp til meg :o)

Så jeg synes 2 år + - er best mellomrom mellom søsken. Og jeg ville aldri hatt enebarn med en "attpåklatt" etter 7-10 år....Bedre når de kan leke sammen enn å være så forskjellige i alder at det kan bli kjipt

Etter en lang fødsel prøvde de å ta lillepia med vakuum, men fant da ut at hun var en såkalt"stjernetitter", hun lå med ansiktet opp. Hun kilte seg helt fast i bekkenet og fosterlyden ble svakere, derfor ks. Legen mente at det kan være beinstrukturen i bekkenet som gjorde at hun ikke kom ut, dem må mest sannsynlig ta røntgen ved et senere svangerskap.

Vi bor i en firemannsbolig og leiligheten vår er ca 68/70 kvm. Vi har også en hybelleilighet over som vi kan ta i bruk.evt få en trapp ned til oss. Da vil vi få ekstra bad + soverom. Det kan hende jeg bekymrer meg unødig angående plass, men har nok en liten drøm om et hus med ei litt stor stue og større soverom. Rommet til lillemor er veldig lite.

Min mor vokste opp i en brakke og mener at jeg nok er blitt snobbete:) Syntes ikke det selv, men tror jeg er litt påvirket av venner som har hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...