Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Stemmer det at man ikke skal gi hostesaft før fylte 2 år? Hva skal man da gi til baby på 10 mnd som har fått influensa og plages med rennende nese og harkete host? Gir ham problemer med å sove så jeg sendte bestefar på apoteket men han kom tilbake med ingenting og ingen råd...
elfmade Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Vår lille fikk solvipect når han var 3 mnd, tror han kunne ta 1.5ml eller noe sånt;) Var legen som sa at vi kunne bruke den! Men, han fikk vondt i magen. En ti mnd gammel baby kan du nok sikkert gi mer til så ring legen å få anbefalt dosering i forhold til kg. Lykke til!
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Nei det har jeg aldri hørt om. Har en liten en på 4,5mnd som nettopp har vært forkjølet. Kjøpte Tussin hoste saft. Dær sto det at barn under 1år skulle ha 1 tsk hostesaft. Vart til lege med lillemann og fikk til og med utskrevet resept på litt sterkere hostesaft enn de man kjøper i butikken :-) Ikke alle er for babyer men det ser du jo fort bakpå =)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Så rart! Sendte bestefar på apotek med lapp om både alder/vekt og type hoste. Nå er feberen borte så kanskje jeg tar en tur bort til butikk for å se hva de har der. Synes det hele var veldig merkelig for influensa venter jo ikke til man er 2 år... HI
*Joa* Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Du skal aldri gi hostesaft til små barn. Dersom de ikke får brukt sin naturlige evne til å få opp slim, kan de kveles. Livsfarlig. Slimløsende middel er noe helt annet. bla Solvipect.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 På apoteket fikk jeg anbefalt Solvipect til min 8 mnd gamle sønn, 2,5 ml til barn under 1 år står det på flaska.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå