Gå til innhold

pillekur mot sopp. hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

stemmer det at det finnes et skriv om behandling av sopp med pillekur? at det ikke var så farlig å behandle med piller med tanke på hvor mye som kommer over i morsmelken? synes jeg leste noe om at det ikke var noe værre enn mikstur for barna? har gått 2 runder med mykostatin (både jeg og mini), blir ikke bedre, nå mener legen at det bare skal gå over av seg selv!!! får ikke resept på pillekur for han mener at jeg ikke kan amme mens jeg tar de. noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klippet og limt inn fra dette skrivet:

"Klinisk erfaring i Norge tilsier at lokalbehandling med imidazolderivater (for eksempel klotrimazol) er mindre effektivt ved candidainfeksjoner på brystknoppene, selv om dette ikke er dokumentert. Ved stadig residiverende candidainfeksjon eller når nystatin og andre lokalt virkende antimyotika ikke er effektivt, kan det være aktuelt å bruke systemiske antimykotika som flukonazol (200 mg første dag, deretter 100 mg daglig i 14 dager) (32). Den beregnede teoretiske dosen flukonazol som overføres via morsmelk til barn som fullammes (0,4 mg/kg/dag), er langt lavere enn terapeutisk dose til barn med oral candidasis (2 - 3 mg/kg/dag) (32). Flukonazol er godkjent av American Academy of Pediatrics for bruk hos ammende (37)."

(Flukonazol er denne tablettkuren, nystatin er Mykostatinmixturen)

Har gått på denne tablettkuren selv med stort hell, amma hele veien og merka ingenting på babyen..

Skrevet

Hjalp ikke meg mye å henvise til skriv! Han matte forholde seg til legehåndboka eller legemiddelboka. kun ikke skriv ut medisin på bakgrunn av noe som "hvem som helst" kunne ha skrevet og lagt ut på internett!!!!

Nå skal jeg på gyn.pol torsdag og håper å få hjelp der. skal være jordmor tilstede også.

Prøv å kontakte jm eller gyn.pol å få tabletter der. de kan ofte dette bedre enn allmennleger som kanskje ser 2-3 ammende mødre pr år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...