Gå til innhold

Noen andre som har drukket alkohol før dere visste om graviditeten??

fuglebiff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker veldig sjelden. Men da jeg var på storbyweekend med ei venninne i slutten av desember, endte det selvfølgelig med at jeg drakk noen glass vin + EN drink. Da var jeg i slutten av 5 svangerskapsuke, uten å vite det selv. Ei uke senere slo det positivt ut på testen, og det kom selvsagt som et sjokk. 2 uker senere var jeg på ultralyd, og gynekologen konstaterte at alt så fint ut med fosteret. Alikevel tenker jeg en del på dette, og har forferdelig dårlig samvittighet! Er det noen som har opplevd det samme? Har hørt det er mange som finner ut om graviditeten ETTER de har drukket. Hvor mange uker var dere på vei, og skjedde det noe galt med fosteret? Takker for alle svar:)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig..Med mindre man har planlagt det veldig nøye. Jeg gjorde også det, og alt er helt fint. Og det var jo ikke akkurat store mengder du helte i deg. Det går nok helt bra! Det viktigste er vel at du tar hensyn etter at du har funnet det ut :)

Skrevet

Jeg var på fylla masse jeg.. Tørr ikke tenke på hvor drita jeg var da ungen blei laga! Det var på Roskilde festivalen.. Etter det var det jo en del fester i sommer og greier.. Og jeg skulle jo ikke bli gravid.. Fant ut jeg var det i slutten av August, da var jeg 9 uker på vei..

Skrevet

Jeg og drakk og var sørpe!!!

Noe som er utrolig sjeldent,for jeg gidder liksom ikke dra på byen.Det blir for mye styr for meg...

SÅ anyways,jeg drakk to dager på rad,var drita.tok test søndag,sjokk damprøyka den dagen så kuttet grovt ned til tre om dagen i tre dager så en halv resten av uka.tok en siste hel røyk på slutten av den uka...

Dette var i uke 5/6,dro da til privatklinikk senere for å få bekreftet svangerskap og TADAAAA!!!!Var klart uke 6 på UL,en liten prikk med hjerte... =0)

Skrevet

jeg var på 2 julebord jeg....... gidder ikke å tenke så mye på det, gjort er gjort. Sluttet med alko da jeg fikk positiv test.

Slapp av og nyt svangerskapet ditt du, kommer til å gå så bra skal du se:)

Skrevet

jeg var i 40årsdag til onkelen min da jeg var to uker på vei...

tenkte ikke noe på det,før rett før ul...

men han i magen hadde det bare fint han..:)

tror det er mange som har drukket mens de har vært gravide..

rett og slett fordi at de ikke har vist det...

Annonse

Skrevet

var ute på nyttårsafta og på en danmarks-tur for 3-4 uker siden. men drakk meg ikke full. men gjort er gjort, hvis det ikke slår ut på test så er det lite å gjøre med det. ;) hadde 4 negative tester før jeg fant ut jeg var gravid.

Skrevet

Jeg var et par ganger på byen før jeg testa positivt. Jeg gikk på p-ringen, så jeg ante ikke at jeg kunne være gravid. Tror det er mange barn i Norge som har vært på fest de første ukene av sitt liv uten at de tar skade av det.)

Skrevet

Drakk da jeg var 4 uker på vei(st.hans..festet fredag og lørdag), visste det selvfølgelig ikke. Har hørt at før fosteret/embryoet er 6-7 uker, så har det ikke noe å si da det ikke er "koblet" til mor. Det får næring gjennom plommesekken. Det er større sjanse for spontanabort hvis man drikker mye tidlig i svangeskapet, men har du fått bekreftet hjertelyd etc skal det MYE til for at det er noe alvorlig galt med nurket. Får legge til at jeg er i uke 37, vært på 4 ultralyder,og snuppa mi er frisk som en fisk(såvidt jeg vet) Til info: Sambo`s mor drakk gjennom hele svangerskapet sitt, og sambo er også fullstendig frisk og oppegående! Snakk om flaks....anbefales absolutt ikke, men nå kanskje du slipper å ha dårlig samvittighet for det lille du har drukket? Går nok kjempefint, skal du se:)

• 2 uker senere...
Skrevet

omtrent 3 uker på vei hadde jeg siste fyllekule. drikker vanligvis ikke så mye, men blei vel 1-2 ganger før jeg visste det. ellers var det bare flaks at jeg ikke var mer ute, går jo gjerne noen uker før man vet man er gravid. jeg fant ut i uke 6.

Skrevet

Jepp, jeg rakk å drikke 7 glass vin før jeg visste at jeg var gravid og jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Gjort er gjort og spist er spist... Det at jeg er totalavholdende nå, er tross alt det viktigste.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg drakk 2 helger på rad da eg var gravid i uke 3 og 4, men viste ikkje at eg var gravid...

Skrevet

jeg fant ikke ut at jeg var gravid før ca uke 6. Og da hadde jeg vært en helg på festival og i et bryllup, ..+ en gang ute på byen. Ute på byen gikk ganske hardt for seg.. jeg ble rimelig full. men spydde som en gris da jeg kom hjem (hm.. ford jeg var gravid eller fordi vin & øl blir krøll)

Det var jo sommer.. sukk. Men det ser ut som alt har gått bra. :) Hadde noe gått galt ville nok lille venn ha gått tapt.

Ingen alkohol etter at jeg fant ut at jeg var gravid da, selvfølgelig (understrek). Har ingen forståelse eller sympati for folk som drikker "bare ett" glass vin en sjelden gang i svangerskapet- vell vitende om at de har et barn i magen.

Annonse

Skrevet

Jeg drakk mer enn en gang da jeg var på vei med nr 2.. Har hatt veldig dårlig samvittighet etterpå, fordi jeg var 3 måneder på vei uten å vite om det. Gutten min er nå 1 år gammel og helt frisk og fin!! Så det går nok bra! ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

var ganske kanon helga før jeg fant ut at jeg var gravid.. spydde, gråt og snøvlet - så var med andre ord ikke helt i form :/ skjønte straks at det ikke var normal fyllesyken dagen derpå.. var langt ifra meg selv;)

måtte spørre legen, og han sa at nesten alle som blir gravide finner det ut i forbindelse med at det ikke føles ut som ei vanlig fyllesyke ;)

er i 12. uke nå, og kjenner jeg gleder meg masse til å se og høre liv om noen uker =)

Skrevet

jeg var 8-9 uker på vei da jeg fant ut at jeg var gravid....

jeg drakk hver helg før det.. ofte både fredag å lørdag... å lillebeibien min har det bare bra i magen.....:):)

tror ikke du trenger å engste deg:)

bare len deg tilbake å nyt svangerskape:):)

Skrevet

Jeg drakk også ei flaske vin+++ to dager før jeg fant ut at jeg var gravid. Vi hadde akkurat kuttet ut prevensjon og tanken hadde ikke slått meg at det kunne gå så fort å bli gravid. Hadde dårlig samvittighet, men etter å ha snakket med legen min om det, roet jeg meg ned. Han var flink til å sette det i perspektiv for meg, og jeg har selvsagt ikke drukket noe etterpå, så har troa på at dette går bra.

• 2 uker senere...
Skrevet

eg drakk to gonga før eg viste eg var gravid, å sa det til jordmor, hu sa det hadde sikkert ingenting å si bare jeg ikke drakk mer.. å det har jeg selfølgeli ikke gjort!

Skrevet

Tipper det er en del som drikker alkohol før de vet at de er gravide. Jeg var på en skikkelig snurr da jeg var 7 uker på vei. Jeg gikk til utredning fordi legene trodde jeg ikke kunne bli gravid, hadde ikke EL/mens osv. Men så kunne jammen meg bli gravid allikevel gitt, og det fant jeg ut etter å ha drukket ved flere anledninger før uke 7. Nå er det 2,5 uke til termin, alt har sett fint ut til nå:)

Det går nok helt fint skal du se!!:) De fleste jeg vet om med barn har faktisk drukket uten å vite at de er gravide i begynnelsen...

Skrevet

Ja det er nok veldig vanlig å drikke før du finner ut at du er gravid. Selv var min veldig planlagt, så jeg drakk ikke, men de fleste veninnene mine har nok vært ute for det samme. Går nok fint det skal du se. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...