Gå til innhold

Hvordan ser dere på det å føde??

Anbefalte innlegg

Mange som har født før?

Jeg fødte for først gang sist Januar. Det gikk bra, men var selvfølgelig vondt.

Hadde ikke lyst på badekar den gangen, fikk lystgass og epiduarl..det var digg husker jeg!! hehe

Tenkte jeg skulle prøve med badekar denne gangen, hvis lysten er der.

Hadde jo vært litt tøft å klart seg uten epidural. Ikke at det egentlig gjør noe å bruke det. Jeg var veeeeeldig glad for å få det sist.

Men er da et lite konkurranse menneske så jeg tenkte jeg skulle prøve å slå min egen smerte-tåle-rekord!!!

Hva med dere andre?? noen tanker om fødselen??

Fortsetter under...

Har hatt to vannskelige fødsler tidligere, der den ene endte i akutt ks... Ganske traumatisk.. Sist gang gikk det forsåvidt greit til slutt, men tok innmari lang tid, og hadde store problemer med å åpne meg, og de "truet" helte tiden med at det kom til å ende i ks... Men ungen kom da den rette veien til slutt....

Gleder meg uansett masse til denne gangen, selv om jeg er forberedt på ALT! :) Blir kjempespennende! :)

Gleder meg kjempe mye til å føde. Nå vet eg jo hva eg går til.

Skal kun ha lystgass, så lenge eg ikke MÅ ha noe annet....

Skal og være mer bestemt med tanke på fødestillinga...Sist ble eg tvangs snudd over på ryggen, men denne gangen skal eg ligge på siden...

Ser egentlig ganske mørkt på hele greien...

Er ikke begynt å gå opp for meg før nå når magen er begynt å bli skikkelig stor og småen gjør kickboxing spark innenfra at jeg forstår at dette lille vesenet skal vokse i tre mnd til.....og ikke minst ut derfra også.... sukk...

Skal føde for første gang.....

Og er det bare meg eller viser de fødsler ekstremt mye på tv for tiden!!??

Jeg hadde en helt OK fødsel for nesten 3 år siden. Tok 8 timer fra jeg kom på sykehuset til jenta mi var ute. Jeg brukte kun lystgass og varme pose rpå ryggen.

Håper denne gangne vil gå like greit. Håper på å kunne prøve badekar denne gangen og så har jeg hatt tanker om epidural og se hvordan det er, men jeg var så fornøyd forige gang med bare lystgass.

Annonse

to fødsler som gått bra uten smertest. gått fprt som fy. fra jeg kommet til sykehuset til barna var ute gikk det i underkant av to timer. satser på samme tid denne gang;-)

har tenkt litt på å føde i vann, men jeg rekker vel så vidt fylle vann i karet;-)

Jeg gelder meg veldig! Har geldet meg siden sist fødsel.Høres sikkert helt rart ut,men jeg syntes det er noe av det mest fantastikse jeg har vært med på. Og nå skal jeg få oppleve det for 3. gang.

1. fødsel ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning,ble da tvunget til epidural, pga høyt bt. Fødselen tok ca 4 1/2 time fra første ri til 1. prins var ute.. Fødselsopplevelsen var helt fantastisk!

2. gang viste jeg ikke fødselen var helt i gang før ca 2 timer før 2.prins kom til verden.Da ringte jeg til føden og spurte om de hadde det travelt, for jeg ville ikke komme opp hvis de hadde, jeg trodde det var lenge igjen jeg da. Da jeg kom på sykehuset hadde jeg ihvertfall 8 cm åpning sa jm.Og 35 min etter kom 2.prins med vannet, svusj......hehehe de hadde ikke rukket å ta på hanskene engang, hehehe de var helt overasket. Så det gikk fort! Rakk ingen smerte lindring, trengte det ikke heller.

Neste gang håper jeg ikke det går raskere, jeg er litt redd for å ikke rekke sykehuset, det kjenner jeg litt på.

Men for en opplevelse.........

fikk første for 5 årsiden så jeg husker da litt hva jeg går til. Hadde ikke epidural førstegangen og skal ikke ha det denne gangen heller. Syntes det var åpningsriene som gjorde mest vondt. satser på lystgass og prøve å utnytte tyngdekraften bedre denne gangen. Verken gleder meg eller gruer meg til fødselen. men gleder meg til å få hilse på lillegutt :-)

Jeg tror faktisk at jeg gleder meg til jeg begynner å kjenne at det er noe på gang. Synes det er spennende...sykt kanskje..men jeg lurer på hvor vondt blir, hvor lang tid det tar, om vannet går, om jeg ser noen slimpropp denne gangen...med glede og spenning.

Vet det gjør vondt, men på en måte blir det en bi ting av alle de andre positive tingene.

Er jeg rar????

hehe

Har ingen vonde minner fra forrige fødsel som var februar 06. Hadde en kjempefødsel. Kom inn på sykehuset med 5 cm åpning, poden var ute etter ca 3 timer på sykehuset. Ingen rift eller klipp. Synes åpningsfasen var vondest, men det gikk greit. Måtte oppe å gå på åpningsriene, så gikk med prekestol etter vi var kommet på sykehuset. Hadde lystgass, men ble mer svimmel og susete av den. Fikk akupunktur foran på magen, men vet ikke om det hjalp på noe særlig hehe:) Lå på siden når jeg fødte.

Har lyst til å prøve badekar eller dusj denne gangen. Spørs om jeg klarer å ligge i ro;) Har lyst til å prøve å ta imot babyen selv;)

Ser frem til å føde jeg:) Det er såååå verd det:D

Annonse

Første gang så jeg veldig frem til det. Jeg var klar over at dette ville bli det vondeste jeg ville oppleve og prøvde å forberede meg psykisk. Ingenting blir som mann tror. Min mamma hadde sagt til meg "Når du vil dø, da er det litt igjen..." hehe. Men så langt syntes jeg liksom ikke det kom. Jeg lå å tenkte "vil jeg dø nå? Nei.. ikke enda" hehe.

Jeg rakk ikke bedøvelse, jenta kom på 3 timer og 3 kvarter. Men jeg fikk stå i dusjen. Deilig!!! Gikk å kastet opp i alle søppelbøttene i gangen før jeg følte at NÅ må jeg fålegge med å presse. Så det gikk fort. Eneste "ille" med min fødsel er at jeg revnet såpass at jeg måtte i full narkose etterpå å sy. Jeg blei lagt i sjokkleie etter fødselen da jeg hadde mistet så mye blod og hodt på å svime av. Blodprosenten var på 7,1. Så det er alt stresset etterpå som liksom tok på.

Denne gangen gruer jeg meg på en helt annen måte. Men det var godt å komme seg på sv.skapskurs. Pluss at jordmor sier jeg skal få gå skikkelig mellom papirene fra min forrige fødsel med sykehuset.

Har ikke sett på det som ille før nå som jeg er gravid igjen. Skal i allefall stå i dusj eller ligge i badekar. det var så sinnsykt deilig!!! Varmt godt vann tok mye smerte. anbefales! :) Lystgass orket jeg ikke. blei kvalm av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...