Gå til innhold

Uke 38+ 3 og +18 kg!

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvordan dere andre ligger an på vekten nå gitt at fødselen er rett rundt hjørnet. Jeg er helt i sjokk over å ha gått opp så mye. Forrige gang la jeg på meg 11 kg og syntes at det var mer enn nok. Min datter er bare 17 mnd så mulig det er årsaken. Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136677298-uke-38-3-og-18-kg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

38+ 5, og gått opp 23 kg. Veide 65 kg før graviditeten, og har trent hele tiden, men ikke klart å holde meg borte fra sjokolade......... Gikk opp ennå mere med forrigemann, men tok bare tre mnd før jeg var tilbake til normalen, håper virkelig det gjelder nå og...

Annonse

Helt utrolig at du har lagt på det så lite når det er så kort tid siden du har født. Tror det har vært soveputen min at det er så kort tid siden forrige gang og at jeg derfor kunne tillate meg å legge på meg mer. Mye skyldes nok kraftige kynnere og dermed lite mosjon, men sjokoladen må nok ta en del av skylden også.

Annonse

Omtrent som meg. Var 63 kg da jeg ble gravid, har ikke trent pga kraftige kynnere fra tidlig svangerskap. Klarer heller ikke holde meg borte fra sjokolade. Har ikke det behovet ellers. Det er som om det er lettere å bare la seg rive med når man er gravid

"Fordi jeg fortjener det:-)"

Dette er mitt fjerde svangerskap, og jeg har hatt forskjellig vektoppgang hver gang.

Nr 1. +18 kg. Nr 2. +8 kg :P. Nr 3. Ca +20 kg. (født 12 mnd etter nr 2) Men nekta å gå på vekta de siste 2 mnd, fordi jeg hadde lagt på meg så mye.

Denne gangen har jeg fått svangerskapsdiabetes, så nå i uke 38+1 er jeg på +7 kg. Så det gjør nok ingen ting at jeg må gå på diett på grunn av sykdommen min. Ser det positive i det jeg, ikke så mange kg å kvitte seg med etterpå :o)))

Hadde litt å ta av fra før! Legen sa det hadde vært verre om jeg hadde vært sylslank. Babyen tar det han trenger. Magen er stor den, er litt over den røde streken på kurven faktisk. Skal på kontroll på tirsdag, spent på om vekta har økt mye:-) Er mitt første barn, så har ingen tidligere svangerskap å sammenligne med.

Jeg er 37 uker idag, og har ennå 3kg og ta igjen før jeg er oppe i det jeg var da jeg ble gravid (66kg). Men jeg er nå bare 1.60, så hadde litt for mye da jeg ble gravid. Men nå ser jeg ganske skrapa ut bortsett fra magen, og det er ikke noe pent i det hele tatt :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...