Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg sprayet (Suprekur) noen dager og i går fikk jeg litt hodepine og kvalme. Men i dag - ingen hodepine, men så utrolig kvalm.

Har ikke med meg bivirkningslista - som er er lang - står sikkert der. Det jeg lurer på er om andre som har blitt kvalme - hvor lenge varte det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136676654-kvalm-av-spray/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

jeg har sprayet siden onsdagen 23.01, å etter dette så har jeg både vært kvalm, hodepine, svimmel.. veldig humørsvingniger... men det med kvalmen kan jeg ikke minnes står på lista.

mine dager veldig opp og ned. hi hi hi... men er nok bare verdt det:)

klem

Heia Viktoria, velkommen i spray-prosessen. Gikk på Synarela jeg, og var enb del kvalm ja, men som deg var det dager med kvalme og hodepine, men også en hel del dager uten, gikk bedre og over etterhvert, hm kanskje bedre etter at jeg begynnte på sprøytene, har hørt en del blir bedre av det, noe som de også sa på sykehuset, men alt er individuelt. Lykke til med bivirkninger og nedregulering! For meg hjelper det å ha salte pastiller mot kvalmen...

Pakningsvedlegg på legemidler finner du med å søke på legemidlet på http://www.felleskatalogen.no/

Værsågod, her har du den lange listen over bivirkninger fra Suprecur, kvalme er nevnt blant hyppige.

Bivirkninger: De fleste bivirkningene nevnt nedenfor er direkte eller indirekte relatert til den farmakologiske virkningen av buserelin på ovarienes østrogensekresjon. Hyppige (>1/100): Endokrine: Uterin blødning (vanligvis i løpet av de første behandlingsukene), ovariecyster (i behandlingens initialfase), nedsatt libido, hetetokter, økt svetting, minsket benmasse og matriks (etter gjentatte behandlinger). Gastrointestinale: Mavesmerter, kvalme, oppkast, diaré, forstoppelse. Hud: Tørr hud, akne. Luftveier: Irritasjon av neseslimhinnen, neseblod og endret lukt- og smakssans. Muskel-skjelettsystemet: Muskel-og skjelettsmerter inkl. smerter og stivhet i skuldre. Sentralnervesystemet: Nervøsitet, søvnforstyrrelser, emosjonell ustabilitet. Sirkulatoriske: Palpitasjoner. Urogenitale: Vaginal utflod, tørr vagina, dyspareuni. Øvrige: Hodepine (sjeldne tilfeller av hodepine som ligner migrene), økt eller minsket bryststørrelse med brystømhet, økt eller minsket hodehårvekst, tretthet, svimmelhet, økning eller redusering av vekten. Mindre hyppige: Endokrine: Laktasjon. Hud: Overømfintlighetsreaksjoner som rødhet, kløe, utslett (inkl. urticaria), negloppsplitting. Lever: Økning av leverenzymnivåer i serum (f.eks. transaminaser), økning av bilirubin. Sentralnervesystemet: Angst, depresjon eller forverring av eksisterende depresjon, hukommelses- og konsentrasjonsforstyrrelser. Sirkulatoriske: Ødem (i ansikt og ekstremiteter). Syn: Tørre øyne (kan føre til irritasjon i øynene hos kvinner som bruker kontaktlinser), trykkfølelse bak øynene. Øvrige: Økning eller redusering av kroppshår, økt tørste, appetittforandringer, parestesi. Sjeldne (<1/1000): Blod: Trombocytopeni, leukopeni. Hørsel: Tinnitus, hørselsforstyrrelser. Luftveier: Alvorlige overfølsomhetsreaksjoner med bronkospasmer og dyspné. Metabolske: Forandring av lipidnivåer i blodet, redusert glukosetoleranse (forverring av den metabolske kontroll hos diabetikere). Sirkulatoriske: Økt blodtrykk. Urogenitale: Cystitt. Enkeltstående tilfeller: Alvorlige overfølsomhetsreaksjoner med sjokk; nekrose av myomer i uterus (som kan kreve kirurgisk inngrep). Forbigående forverring av kliniske tegn og symptomer kan forekomme som en konsekvens av buserelins initiale stimulering av hormonsekresjonen. Behandling med LHRH-agonister, inkl. buserelin, kan i svært sjeldne tilfeller føre til utvikling av hypofyseadenom. Bruk av LHRH-agonister kan føre til redusert bentetthet, osteoporose og økt risiko for benbrudd. Risikoen for benbrudd øker med behandlingslengden

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...