Gå til innhold

Da står bollene til heving....hvordan baker du boller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forhever du?

Ruller du ut med begge hendene?

Jeg forhever aldri og ruller med 1 hånd hihi...høyre..

Skrevet

jeg forhever og ruller m en hånd og etterhever iallefall en time:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Forhever, ruller med begge hender (en i hver hånd), og etterhever 1 time! :) Og bruker MASSE gjær!!!

Skrevet

jeg lager altid boller med 123 pakke. og da følger jeg bare oppskriften så husker ikke om jeg forhever eller ikke,

men jeg ruller ut med begge hender, 2 boller i høyere hånd og 1 i venstere.

Skrevet

jeg hiver en ferdigpakke i brødbakemaskinen, lar den heve to ganger før jeg blander i rosiner og triller de ut (med bare en hånd hehe) så lar jeg de etterheve til de er ca dobbel så stor så pensler jeg de med egg og steker de til de er gyllne :) kjempedigg!!!!

Skrevet

2 boller i høyre hånd??? mortilgunnar jeg sa jo du var spesiell...hallo hvordan greier du 2 boller i 1 hånd???

Skrevet

Jeg forhever dem i ovnen på rund 40 grader. Lar de stå der til de er "sprekkferdig". Deretter skrur jeg ovnen opp til 180-200 grader. Lar de stå ca 5 min lengre (pga oppvarming fra hevingen)

Og bollene blir DIGRE og luftige

Bruker begge hender ;-)

Skrevet

haha... bra vi har funnet mitt talent... haha..

du tar en bolle i håndfalten og en forand ved fingrende også ruller du i vei. prøv etter på. det er ikke så vanskelig. (læreren min klarte 3 i vær hånd samtidig, det har jeg gitt opp.. hehe)

Skrevet

Forhever og etterhver og ruller helst bollene ut inni begge hendene, evt med en hånd på benkeplaten. Eller lager skillingsboller (kanelboller).

Skrevet

Forhever, triller ut med begge hender og etterhever.

Og bruker alltid fersk gjær, løser denne opp i sukker før jeg har i væsken. Og bruker gjerne egg i oppskriften

Skrevet

Bruker bare fersk gjær, forhever og etterhever MEN baker sjelden vanlige boller. Har ei fantastisk oppskrift på skillingsboller som jeg heller fyller frysern med :)

Forresten, har du tid til å se om det blir fødsel på meg snart? F 310778 og termin 030208. Jente / gutt?

Skrevet

Forhever alltid siden jeg synes deigen blir lettere å jobbe med, men etterhveving er alltid viktigst. Jeg rr ikke noen baker og triller med høyra...hvis ikke er jeg redd bollene hadde blitt i to forskjellige fassonger :-D

Skrevet

Forhever og bruker en hånd( er ikke så avansert da...hehe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...