nå er vi fem Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hei! Må man ha ammepute for tvillinger eller kan man bruke en "normal" ammepute? Noen som vet hvilke butikker som selger ammeputer for tvillinger? Fikk noe informasjon av tvillingforeldreforeningen, men det var bare en som kunne bestilles på nettet
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 vanlig ammepute er bare designet for å holde ett barn, du bør ha for tvillinger. jeg fikk tak i en slik i vanlig babyutstyrsbutikk. Men det ble værre med bruken, med nesten en kilo i forkjell på babyene og "saccosekk"prinsipp i puten ble det vanskelig å få begge lagt til rette. ga opp ganske snart. Lykke til!
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Hei, Jeg har bruker Sissels ammepute for tvillinger. Før kunne du få den på Fru Lyng, jeg vet ikke om den selges der lenger. Men den kan bestilles over nettet. Du får også bestilt med ekstra trekk, og det er superpraktisk, fordi det blir gjerne både melk og gulp på den (jeg har måttet vaske trekket minst en gang i uken). Jeg har vært superfornøyd med Sissels ammepute, jeg har dobbeltammet mine to fra de var ca 4 uker. Nå har de blitt 8 måneder, og jeg dobbeltammer dem fremdeles. Det er selvfølgelig helt individuelt, men jeg hadde neppe orket å amme så lenge hvis de hadde ammet hver for seg. Så her bejubles Sissels ammepute!
moden mamma Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Hei! Siden du ikke har profil så kan jeg ikke se hvor du bor - men her er uansett hjemmesiden til Sissels ammepute: http://www.ammepute.no/ Som du kan se der kan du hente på Grefsen om du vil. (Sissel er en kjempekoselig dame) Jeg skal hvertfall ha hennes ammepute denne gang. Kjøpte en rimeligere variant sist da jeg ikke visste om jeg likte å bruke en (den ble raskt slapp og stygg...) og ble raskt avhengig av puten. Angrer på at jeg ikke la litt mer penger i det den gang.
mamma'n til A. og tvillingene Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Hei. Jeg har brukt enkel ammepute, hadde det fra førstemann. Dobbeltammet til gutta var rundt 5 måneder, men da var de så urolige at det ikke gikk lengre. Synes det er litt ok med kosen å ha bare en som ammer av gangen også nå.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Har hørt at man ikke må ha ammepute for tvillinger, men uansett hva man velger, bør man velge en i god kvalitet. en som gjerne er litt fast slik at barna ligger opptil brystet slik at mor ikke må henge over barna, det kan det fort bli ryggplager av.. Jeg har fått låne meg en vanlig pute i vinkelform, ganske stor. Tenkte jeg skulle prøve den før innkjøp av ammepute.. Det er jo ikke sikkert jeg får denne ammingen til
bøllefrøene Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 det var mange tips.. har arvet en dobbel ammepute jeg.. får prøve ut den.. hvis ikke får jeg ty til sissel.. bor jo rett ved grefsen..
nå er vi fem Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2008 Tusen takk for alle de gode rådene:-))) En ting til; har dere flasker og NAN klart i tilfelle amminga ikke går greit? Tar det liksom litt for gitt at jeg skal amme så jeg har ikke kjøpt inn hverken flasker eller erstatning eller maltekstrakt............
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Det må nok pappaen kjøpe her hvis det blir behov. Han må gjøre noe når jeg forbereder det meste annet
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 Dette høres kanskje veldig pessimistisk ut, men jeg kjenner ingen som har fått til amming uten såre brystvorter, tette melkeganger og brystbetennelse, meg selv inkludert (både med tvillingene mine og han første). Så jeg vil absolutt råde deg til å ha flasker og morsmelkerstatning i skapet. En (elektrisk) brystpumpe er også en god investering, jeg har vært veldig fornøyd med min Ameda (lactaline). Det er en dobbeltpumpe, som de bruker på ammepoliklinikken på Rikshospitalet, og fås kjøpt fra produsent som holder til på Hosle i Oslo. Jeg husker ikke hva produsenten heter, men det kan du få opplyst ved å ringe til ammepoliklinikken. Det er også mulig å leie pumpe fra babyshop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå