Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 2.5 år har det de kaller infeksjonsastma. Altså når han blir forkjølet så kommer hosten - og den vedvarer ei god stund. Fikk Flutide + Ventoline + Singulaire av astmalegen vår. Dette for å forebygge samt øke på doseringen når han blir forkjølet. MEN det er vel normalt å allikevel bli forkjølet og få hoste SELV om man går på disse medisinene??? De kurerer jo ikke hosten når man er forkjøla???? Han er forkjøla nå nemlig....og hoster...men kanskje ikke like ille som før han begynte på astmamedisin. Har noen samme opplevelser eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt at han fortsatt blir forkjølet ja. Medisinene skal hjelpe ham sånn at han ikke blir så tett som han blev før han begynte med medisinene. Siden du har lov å øke dosene når han er forkjølet så gjør det. Da blir han fortere frisk og slipper bli så tett. Blir han veldig tett kan han få lungebetennelse, ørebetennelse og astma anfall. Dette kan sprayen hjelpe å forebygge men de kan ikke forhindre at han får det.

Skrevet

jeg har det helt likt som deg... han er 2 år og gått på flutide og ventoline i 4 måneder men nå kan han slutte og bruke det kunn når han blir forkjøla..

han kan bli så tett at han får puste problemer, så jegmå vurdere ¨når jeg skal gi

når han snørrrer å hoster gir jeg ventoline, for å åpne luft veiene, flutide er betennelse dempene... man får en forkjølelse som ikke blir verre og banetblir ikke tett..

kjøp sambucol kids på helsekosten, den er kjeme bra og min er nesten aldri forkjøla, bra for luftveiene også!

Skrevet

Vi opplevde vanlige forkjølelser og normal hoste mens vi brukte Singulair og Flutide. Medisinene sørget for at hosten forsvant sammen med forkjølelsen, istedet for å vare i mange uker etterpå som det var før medisin. Hun vokste det forøvrig av seg allerede like før hun fylte 2.

Skrevet

Min lille prinsesse har gått på dette siden nov. Har blitt litt forkjølet med hoste i mellomtiden, men går veldig for over i forhold til hvordan det er uten....

Lurte på en tin i samme slengen. Jeg har hatt en diskusjon med en venninne. Begge barna vår bruker Flutide og Ventoline. HVilken rekkefølge skal de i? Vi bruker dem nemlig i forskjellig rekkefølge....

Skrevet

Vi har fått et skriftlig behandingsopplegg fra barnelege, og der står det at vi FØRST skal ta Ventoline (den blå) også vente 10 minutter før vi tar Flutide (den orange).....

Skrevet

det er fordi ventoline åpner luftveiene og flutide behandler det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...