Gå til innhold

Vann i kroppen..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I mitt forrige svangerskap fikk jeg de siste 5-6 ukene. Det er akurat som å hovne i kroppen, men vekta økes også. Skoen ble trang og jeg måtte ta ringen av handa. Men det positive er at det er bare vann - så etter 2-3 mnd hadde jeg gått av meg alt utenannen trim enn å gå tur. Det er det positive når man legger på seg kraftig på slutten, det er bare vann :)

Grunnen til at man får vann i kroppen er faktisk at man ikke drikker nok! Hvis kroppen føler den får for lite drikke så vil den begynne å lagre vann på forskjellige steder i kroppen, til enda dårligere tider. Det lønner seg derfor å drikke mye gjennom svangerskapet slik at kroppen ikke begynner å lagre på vannet.

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Det kan jeg ikke skjønne at stemmer ticalinda. Min søster drakk IKKE lite vann i sine svangerskap, men fikk j..... mye vann i kroppen. Så mye at hun måtte gå med skinner på hendene hele tiden :-(

Har også ei venninde som bestandig drikker masse vann, men hun fikk også vann i kroppen fordi.

Hei, hva grunnen til ødem-oppsamling under svangerskaep kommer av er jeg ikke sikker på, men hvor mye vann du drikker er ikke avgjørende.. Jeg har slitt m dette i alle svangerskapene, og drikker optil 5 liter vaten pr dag, å nå i mitt 3. svangerskap har jeg allerede begynt å slite med ødem. er i uke 22. Men har fått tips om å prøve ett produkt som fåes kjøpt på helsekosten som heter Nefrosan, og dette kan trygt brukes av gravide. Er vanndrivende kapsler.har holdt på i 3-4 dager nå og merker bedring.

Man bør også unngå salt- og krydretmat..da saltet binder vannet i kroppen.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Er det forresten noen som vet om dette er "arvelig"

Min mor hadde vann i kroppen 1 av 3 svangerskap, mens min søster hadde masse i begge sine svangerskap!

Kan jeg forvente å få vann i kroppen også?

Vet jeg tidsnok finner det ut, men noen som har en formening?

Jeg leter febrilsk etter hvor jeg leste det med vannmangel og opphovning, finner det selvfølgelig ikke igjen, men fant denne artikkelen:

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1537

Det kan jo se ut til at det jeg sa ikke stemmer, men jeg er sikker på å ha lest det et sted:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...