Gå til innhold

Vann i kroppen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å få det i svangerskapet og er det noe alle får? Hva er årsaken til at man får det? Går det an å gjøre noe selv for å unngå det?

Skrevet

jeg lurer også på dette...når får man det?

Skrevet

jeg er i uke 27 nå. fikk betydlig vann i kroppen rundt uke 18. Begynte med bein, og nå ansikt og fingre. Beina er harde som stokker.

Ikke alle som får betydlig merkbart vann i kroppen da

Skrevet

I mitt forrige svangerskap fikk jeg de siste 5-6 ukene. Det er akurat som å hovne i kroppen, men vekta økes også. Skoen ble trang og jeg måtte ta ringen av handa. Men det positive er at det er bare vann - så etter 2-3 mnd hadde jeg gått av meg alt utenannen trim enn å gå tur. Det er det positive når man legger på seg kraftig på slutten, det er bare vann :)

Skrevet

Godt å høre at det forsvinner..er i uke 29 og begynner ese ut i ansiktet og armene og kjenner sokkene strammer..rart når kroppen forandrer seg så fort,men veldig koselig også da:)

Skrevet

Grunnen til at man får vann i kroppen er faktisk at man ikke drikker nok! Hvis kroppen føler den får for lite drikke så vil den begynne å lagre vann på forskjellige steder i kroppen, til enda dårligere tider. Det lønner seg derfor å drikke mye gjennom svangerskapet slik at kroppen ikke begynner å lagre på vannet.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Det kan jeg ikke skjønne at stemmer ticalinda. Min søster drakk IKKE lite vann i sine svangerskap, men fikk j..... mye vann i kroppen. Så mye at hun måtte gå med skinner på hendene hele tiden :-(

Har også ei venninde som bestandig drikker masse vann, men hun fikk også vann i kroppen fordi.

Skrevet

Hei, hva grunnen til ødem-oppsamling under svangerskaep kommer av er jeg ikke sikker på, men hvor mye vann du drikker er ikke avgjørende.. Jeg har slitt m dette i alle svangerskapene, og drikker optil 5 liter vaten pr dag, å nå i mitt 3. svangerskap har jeg allerede begynt å slite med ødem. er i uke 22. Men har fått tips om å prøve ett produkt som fåes kjøpt på helsekosten som heter Nefrosan, og dette kan trygt brukes av gravide. Er vanndrivende kapsler.har holdt på i 3-4 dager nå og merker bedring.

Man bør også unngå salt- og krydretmat..da saltet binder vannet i kroppen.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Er det forresten noen som vet om dette er "arvelig"

Min mor hadde vann i kroppen 1 av 3 svangerskap, mens min søster hadde masse i begge sine svangerskap!

Kan jeg forvente å få vann i kroppen også?

Vet jeg tidsnok finner det ut, men noen som har en formening?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...