Gå til innhold

skal jeg fortsette med pumpinga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pumpa meg nå i 3 mnd,da jeg fikk et prematurt barn som jeg ikke kunne amme.Hun tar enda ikke pupp.Jeg har bare ca 50 ml i døgnet,og da pumper jeg meg ca hver 3 t.Ikke mye å hente med andre ord.Men så tenker jeg at kanskje er de dråpene viktige foe henne med tanke på antistoffene.Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De 50 ml er høykonsetrerte antistoffer..Prøv å holde ut litt til, de er viktige dråper særlig for din lille. Og sa ville jeg fått tak i Syntocinon.. for å lettere utdrivingen ved pumping.... Hve slgs pumpe bruker du?.

Skrevet

Jeg bruker medela swing dobbel,eletrisk.Har prøvd den nesesprayen og ammete og akkupunktur.Men ingenting hjelper på å få opp produksjonen.Har gatt øke døgn ,hvor jeg har pumpa annen hver time i 2 døgn og.

Skrevet

hei..

Hadde ikke mye melk også, men jeg drikker amme te hver dag og det hjelper meg mye med melke produksjon. det kan kjøpes på sunkost butikk eller helse butikker

Lykke til

Skrevet

Jeg har vært akkurat der hvor du er. Hadde et prematurt barn født 3 mnd for tidlig. fikk bare mindre og mindre melk, prøvde alt av triks.Når jeg var nede i 10-20 ml per pumping bestemte jeg meg for å slutte, og fikk full støtte av sykepleierne. Man må bare si nok er nok.. Jeg trøsta meg med at hun iallefall fikk mm i 8 uker, bedre enn ingenting. Man må nok bare se hvor mye det tar på.. Jeg var faktisk litt letta når jeg endelig bestemte meg for å stoppe. Lykke til videre.

Skrevet

Da jeg leste innlegget ditt var det som å lese om meg selv!!!_Hvor mye fortidlig fødte du? Jeg fødte 2,5 mnd for tidlig,og pumpet i nesten 5 mnd før hun klarte å suge ordentlig selv...hver 3 time ,hadde 50-60ml hver gang. .Ga henne det på flaske og spedde på med erstatning så det ble nok. Resultatet ble at jeg fullammet henne til hun var nesten 8mnd, og ammer enda.Og det viktigste...:Hun har aldri vært syk,ikke feber en gang... fått masse gode antistoffer:) Prøv å slapp av hvis du vil amme...men skjønner hvis du ikke orker. Melka kommer av seg selv,men etterspørselen er ikke stor nok enda ettersom hun ikke suger....Støtter deg uansett,og lykke lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...